Gå til innhold

Noen handy girls her?

Anbefalte innlegg

Evt noen som har peiling? Vi skal sette opp en lettvegg (vinkel) på soverommet slik at lille snuppa får soverom. Hvor lang tid vil en erfaren tømrer bruke på dette montro? Og hva vil det koste? Noen som har peiling? Da blir jeg glad om du deler erfaringer med meg!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143151752-noen-handy-girls-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husk bare at det må være vindu(rømningsvei) på det rommet. Ellers blir ikke rommet godkjent som soverom/oppholdsrom.

Hvor mye skal tømrer/maler gjøre? Alt? Det tar fort 4-5 timer. De tar vel mellom 450-550 pr time pluss material de bruker.

Annonse

Dette fikser dere selv... Bare husk 60 mellom stenderverket, da får dere festet gipsplatene og plass til isolasjon for litt mindre støy. Husk bokser dersom dere skal ha el-punkt. Dette bør en elektriker ta seg av. Det er bare å Google fremgangsmåten, tar kanskje litt tid om dere ikke har gjort dette før, men er du eller typen litt handy fikser dere dette lett :)

Lykke til.

Hvir lang tid det tar er vel ganske avhengig av veggens størrelse, men det burde vel ikke ta særlig mye mer enn noen timer.. Altså, en tømrer burde klare det ila en arbeidsdag for å si det sånn.. Så blir det jo kostnader for materialer og ant timer, og det varierer litt avhengig av hvilken tømrer dere bruker og hvilke materialer dere velger.. Tipper det tilsammen blir mellom 4000 og 7000 et sted? Men en lettvegg kan dere sikkert klare å sette opp selv også om dere har behov for å få det litt billigere.. (Bygget nettopp innredning til skyvedørsgarderobe selv, og det gikk veldig greit.. er 30 uker gravid... :P) Men det er utrolig deilig å få noen til å gjøre det selvfølgelig, så om dere harlyst og mulighet ville jeg kanskje gått for det ja.. ;)

Takk for svar;-) Tenkte tømrer skulle få gjøre "det vanskelige", dvs beregne materialer (planker, glava og gipsplater) ,kjøpe dem, få opp veggene slik at de blir noenlunde i vater/vinkel. Skal få kjæresten til å gjøre "lette" (uhm) ting som lister etc. Det blir et vindu der inne. Rommet blir ca 170 cm x 200 cm, nokså lite m.a.o, men det er nå det vi får til ;-) Har hørt litt rundt og noen sier det må være 7 kvm for å regnes som et rom, en annen sa det gikk på luftrommet der inne, altså kubikkmeter. Er jo ganske høgt under taket, 270 cm. Er dette som å regne som et rom når vi selger leiligheten?

EL PUNKT har jeg ikke tenkt på! Det må jeg ta stilling til ja... Tømrer kommer i morgen bør jo være forberedt :-D Tror det hadde blitt komplett knot/"to- gode- naboer"-tendenser dersom samboern og jeg skulle tatt fatt i dette.....Men det hadde nok vært enormt tilfredsstillende. Flinke dere er da!!! Vi får se og lære morgen!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...