Gå til innhold

Naboene sitter på lekeplassen og røyker vannpipe hele sommern :(

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis flesteparten av dere virkelig mener at det er greit å sitte på en lekeplass å bruke en vannpipe daglig, uavnhengig av hudfarge eller kjønn, så får dere bare mene det! Blir nesten litt sjokkert over hvordan samfunnet har blitt. Det er faktisk forskjell på å være flerkuturell, og på å vise litt hensyn ovenfor barn. Som en annen her sa, i Norge er vi vant til at barna leker med barna, mens voksne er med de voksne. Men de voksne starter heller ikke med voksentingene sine før da barna har lagt seg. Og etter min mening er vannpipe en voksenting. De fleste ville reagert om dere så filmer på youtube med enten 2åringer eller 14-åringer henge rundt vannpiper i ett og annet miljø! Spesielt hvis dette miljøet var barnas fristed. barnas sted til være barn og gjøre sitt!

Og slik ser jeg det når det gjelder vannpiper og kulegriller så å si midt oppi sandkassa.

Så kan dere som er så positive til vannpiper i sandkassa, la barna deres leke rundt vannpipene i sandkassa. Men ikke se stygt på oss for at vi ikke kommer bort!

Og beklager at jeg klaget om dette til dere dibbere, hvis det var så ille å reagere på vannpiper i sandkassa. Burde vel nesten skjønt bedre. (Og mange av dere tror jeg bare sier imot, rett og slett bare for å være imot ;) sitter tross alt på dib da)

HI

"De fleste"..? Det virker jo ikke sånn da, HI. Det virker som de fleste syns du overreagerer en tanke.

Forresten, i min verden er barna med de voksne og de voksne med barna også. Ikke bare barn med barn eller voksne med voksne.. Syns det høres veldig trist ut med så adskilte verdener som du skisserer altså.

Annonse

Skjønner deg jeg hl. Men da syns jeg du skal gå å fjerne grillen deres i natt ( flytt den lengre bort.) Og om du vet hvem det er så kan du jo bare skrive et brev til de og slippe den i postkassa! =)

Takk ;) Hehe ja har tenkt tanken :P Men vet ikke helt om jeg tør. De ser den klart å tydelig fra sov vinduene sine, og jeg VET de ofte er oppe på natta. Flaut å bli "tatt" da. Men har fryktelig lyst fordet;)

Men å røyke en sigarett, ta en kopp kaffe osv, regner du virkelig det som "voksenting"?

Jeg tenker mer på alkohol (evt annen rusbruk for de som driver med det) og sex jeg når du sier "voksenting".

Og ja, jeg syns vannpipe er like harmløst som en sigarett eller en kopp kaffe.

Det er utrolig hvordan dere dibbere er: Reagerer på de merkeligste ting på jord, men da det kommer til noe så rart som en VANNPIPE, så er dere helt i hundre med at det er fullt lov. De kan gjøre som de vil, om det er så rett oppe i barnasfjes.

Røyking er fyfy, hasj er greit av og til. Og alkohol er helt i hopla. Mens en VANNPIPE foran barnas øyne rundt deres uteområdet, er bare å kline til...

Nei, jeg er helt enig med HI. Hvorfor i alle dager skal noe slikt få lov til å herje. Det er barn det er snakk om. Det er ikke bare det, at de ikke skal få se den VANNPIPEN. Men, det handler mye om at de skal få lov til å være barn, utenom masse spm rundt den. De er på lekeplassen for å ha det gøy, og ikke oppleve/se masse rart.

HI: Jeg syns du skal ta motet til deg, og si i fra. Det der syns jeg slett ikke er greit. Uansett hvem kulturen dems er. De har kommet til "oss", og da handler det om gjensidig respekt, også for de minste.

En vannpipe er IKKE en hasjbong, selv om den kan brukes til å røyke hasj, men det kan både sigarettpapir og plastflasker også! En vannpipe er for å røyke tobakk i!

Og 22.58, greit nok at vannpiper ikke er helt dagligdags i vårt bybilde, du skriver "De er på lekeplassen for å ha det gøy, og ikke oppleve/se masse rart"...høres nesten ut som du tror de blir traumatiserte av dette?

Jeg er ikke i mot at de skal flytte på seg, har aldri sagt det heller, det jeg sier er at HI kan si fra på en fin måte, forklare dem hvorfor hun ikke vil ha dem helt oppi sandkassa, men hun kan IKKE nekte dem å røyke tobakk ute i friluft!

Jeg tenkte ikke mer på alkohol, jeg TENKTE på alkohol når jeg skrev voksenting jeg da. Men JEG sammenligner en vannpipe mere med alkohol og (spesielt) narkotika, enn med sigaretter, kaffe og te! Var det veldig vanskelig og forstå? Isåfall håper jeg du forsto nå;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...