Gå til innhold

Naboene sitter på lekeplassen og røyker vannpipe hele sommern :(

Anbefalte innlegg

Dem starta idag. Og dem satt der i hele fjor også. Grillen (som dem varmer ett eller annet til pipa på) har stått på plassen hele vintern. Dem har tom spurt meg i vinter om jeg har peis så de kan ordne til vannpipa si. "Var så kaldt å bruke grillen i januar liksom". Heldigvis har jeg ikke peis;)

Er bare så uhyggelig, og det er liksom den "beste" av de såkalte lekeplassene i området her. BLIR SÅ PROVOSERT! Vil jo ikke at unga skal løpe rundt den benken og grillen der dem sitter. Benken står en halvmeter fra sandkassa, grillen står kant i kant med sandkassa (og ja det er en sånn kulegrill de har tatt med selv.)

JIPPI! Da har sommern starta :(

Fortsetter under...

Hehe, høres jo ut som et innslag i en humorfilm hvor de tøyser med våre nye landsmenn, synes jeg ser det....

Går det ikke ann å gjøre noe med det da? Hvem eier lekeplassen, er den kommunal, eller er det et boretslag som eier den? Må vel gå an å forby grilling på lekeplassen eller noe sånt?

Hva røyker de på vannpipen sin da? Om det er noe ulovlig, er det vel ikke all verdens problematisk å kontakte politiet. Om det ikke er noe ulovlig ser jeg ikke helt problemet.

Det burde vel gå an å be dem holde grillen litt unna sandkassa så ingen brenner seg.

Har du sagt noe til de? Si at du synes barna skal få slippe røyking på lekeplassen, og at den grillen står altfor nært sandkassa - barna kan brenne seg. Kanskje de rett og slett ikke skjønner det, de virker jo ikke direkte oppegående....

Det står en sånn mur-grill lenger bortafor på gresset med noen benker, 20 m fra sandkassa, fatter ikke at dem ikke bare kan bruke den? Jeg tror det er borettslagets område, men tør ikke snakke for høyt om det, vil ikke virke rasistisk. For ja, det er våre nye landsmenn. Men det har ikke noe å si for jeg hadde reagert uansett hvilken farge/kjønn som hadde røyka vannpipe på lekeplassen liksom. "røyke vannpipe på lekeplassen." Høres jo helt på trynet ut! Bokstavelig talt står dem i sandkassa og trekker fra den derre ledningen!

Annonse

Om det sånn vannpipe som man må ha varmt kull i, så kan jeg informere om at det sjeldent blir brukt til noen annet enn f.eks. epletobakk, som ikke innholder noe som helst ulovlig. Det er også myyyye mindre skadelig enn vanlige sigaretter. Ser ikke helt problemet jeg..

Om de bruker grill, er det garantert ikke lovlig for å si det sånn! Ikke det at jeg røyker hasj eller kjenner noen som gjør, men lærer vel litt av å jobbe på ungdomsklubb...

Ring politiet!

Vet ikke hva dem røyker på den. Har liksom ikke noe å si. Og jo jeg synes å røyke vannpipe PÅ lekeplassen er unødvendig. Har røyka frukttobakk på vannpipe selv, men det er ikke noe jeg trives med at unga skal se på og leke i hver dag. Kan bli litt større enn 2-3 år før dem ser slikt daglig. (Ikke det at mine unger skal få se sånt daglig, uansett) Ja må få gjort noe med den grillen. Jentungen brant seg på den ifjor. Syns bare det er så vanskelig å si ifra. Vil ikke virke rasistisk, i tillegg er jeg ung i ett strøk der det bor mye eldre. Aner jo ikke om jeg er den eneste som reagerer.

Problemet er at dem sitter PÅ benken 0.5 meter fra sandkassa og står samtidig I sandkassa og røyker på en svær pipe med ledning og gudene vet. De er ofte mange. Går jo ikke dit med unga da?

Og den minste "ungen" dems er kanskje 14? Hvorfor kan dem ikke sitte på verandaen sin som er på andre siden av blokka?

Hahahaha, iiiiiik de røyker vannpipe og er dermed farlige for barna!!

Vannpipe er som regel tobakk med smak, tviler på at folk er dumme nok til å sette seg ute på en lekeplass med en stor pipe og røyke hasj, men det var nok det du tenkte HI? Jeezez...

Ja, man bruker kullbiter i vannpipe, derfor de må "varme et eller annet" på grillen...

Å røyke vannpipe er for øvrig ansett som en veldig sosial og hyggelig begivenhet i visse land, vet ikke hvor disse naboene dine kommer fra, men...jeg er nå i alle fall for å blande kulturer og tradisjoner, selv om tobakk i seg selv er farlig.

Det er da bare for svarte å være hyggelig og be dem pent og på en fin måte om kanskje de kan begrense røykingen sin når barna er ute, da du synes det krasjer litt med så mye og synlig tobakk på en lekeplass...

Hilsen eksrøyker.

Annonse

19:06 her, jeg røyker (siggaretter) faktisk. Men aldri forran barn, hverken mine egne eller andres. Samme i hvilken form det kommer i, er det teit og undødvendig å sitte på en lekeplass å røyke.

Vannpipe er ikke noe annerledes enn vanlige sigaretter eller pipe. Det er fullt lovlig, så skjønner ikke helt hva du mener med at ungene ikke bør se det.

Hvis det er røyking generelt på lekeplassen du er motstander av, så er jo det en helt annen sak (som jeg forøvrig er helt enig i). Ta kontakt med borettslaget og be de sette opp et "røyking forbudt" skilt!

Da synes jeg du skal si til dem at det er en grill litt lengre bort, og at dere ikke ønsker at de skal bruke en grill helt inntill sandkassa. Du kan ikke hindre folk i å røyke tobakk, uansett hvilken måte de gjør det på. Som sagt, for dem er dette en sosial og positiv måte å omgås på, og de er nok ikke helt inne i Ola Nordmanns syn på tobakk. Der de kommer fra er nok røykelov ingenting anna enn at det er lov å røyke, hehe...forstår ikke hvorfor de skulle ta det som en rasistisk ting å si. Er det forresten bare menn? I så fall er det nok best å sende en mann. Er det kvinner der, synes jeg du skal snakke med dem selv, så kanskje dere blir litt kjent og du kan få åpna øynene dine litt. Og det er ment i beste mening!

Jeezez ja.. Akkurat det jeg tenkte ja! Hvertfall hvis du hadde lest alt jeg har skrevet!

"Aner ikke hva dem røyker på den, det har ikke noe å si"

"Jeezez"

Men hvis du liker at unge din løper rundt vannpiper det blir røyka på DAGLIG på LEKEPLASSEN. Deg om det! Stakkars barn sier nå bare jeg!

Trenger ikke åpne øynene mine for dems kultur. Er veldig klar over det du skriver om sosiale grier og bla bla bla. Det er heller ikke probelemt. Problemet er at dem sitter PÅ LEKEPLASSEN en halvmeter unne lekeplassen DAG INN DAG UT! Rett ovafor plassen er det en liten skog, 20 meter ovafor der igjen er det anda en stoooor fin plass med griller og benker og ja, en fin plass å møtes å gjøre sosiale begivenheter på.

Så hvorfor MÅ de sitte PÅ lekeplassen, bare fordi det er nærmest utgangsdøra dems?. Og ellers er dem veldig hyggelig folk jeg småprater litt med når vi møtes i gata. De bor jo tross alt under meg. Bare reagerer på dette med lekeplassen.

Det er vanligvis frukttobakk søm røykes med vannpipe, og da helst uten nikotin. Det blir det samme som å ta seg en kopp med te. Grillen brukes for å få kull, til å legge i pipa.

Kulegrillen er jo bare å flytte på.

Og er de så tette at de røyker tjall der, så er det bare å ringe politiet.

Vannpipe er ikke noe annerledes enn vanlige sigaretter eller pipe. Det er fullt lovlig, så skjønner ikke helt hva du mener med at ungene ikke bør se det.

Hvis det er røyking generelt på lekeplassen du er motstander av, så er jo det en helt annen sak (som jeg forøvrig er helt enig i). Ta kontakt med borettslaget og be de sette opp et "røyking forbudt" skilt!

HI skriver; "sitter PÅ LEKEPLASSEN en halvmeter unna SANDKASSA DAG INN DAG UT!"

Men sånn rent bortsett fra at jeg forstår at du ikke ønsker en kulegrill og tobakksrøyk oppi øya på ungene når de leker der, så skjønner jeg ikke problemet?? I Norge har vi et veldig adskilt forhold i familier, barn skal være med barn, voksne med voksne. I andre land er det helt vanlig at hele familien samles og har det trivelig, uansett hvor mange barn man har eller hvor gamle de er! Har de liksom ikke lov å oppholde seg der fordi de ikke har småbarn oppi den sandkassa? Hva om de ønsker å komme i kontakt med folk, bli kjent og integrert?!

Kjent og intergrert er dem hvertfall. Både mor og far i huset snakker flytende norsk. Mor jobber i bhg og far ett annet sted! De har bodd der i hvertfall 15år!

Hadde jeg vært interesert i å leve som i andre land, hadde jeg flytta til ett annet land!

Reagerer faktisk heller ikke på selve tobakken, men VANNPIPA. Den er liksom så ekstremt mye større og mer synlig og oppmerksomhetstrekkende i forhold til en liten pinne! Vil egentlig ikke at ungen skal vite hva sånne ting er før hun MÅ! Altså den dagen i ungdommen hun finner ut det selv!

Men takk for at du ser poenget mitt med daglig på lekeplassen "i sandkassa";)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...