Gå til innhold

Moden og 3 cm åpning .. :p

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg var på den ukentlige ul på sykehuset idag.

Er idag fullgåtte 37 uker (termin 10.mai), og går til ul hver uke pga innleggelse med prem rier og en slimptopp som gikk i Uke 25, prem rier i 30,uterus didelphus og nå begynnende svforgiftning.

Du kan så si, at har man noe.. så skal man jammen meg få alt :P

Men d går veldig bra.

Bt er stabilt, 2+ på urin og ellers er formen helt grei.

Alt var bra på ul, lille gull var nesten 3kg:)

Legen ville visst sjekke modning, å det var jeg selvfølgelig ikke imot.

Men fikk meg et lite "sjokk" når hun sa hun fikk inn 3 fingre??

Altså 3cm?? Å jeg var moden. Hun tøyde til og med litt.

Hun kunne ta på babyens hode :P

Å vips, så kom alle nervene for fødselen som jeg ikke har hatt :P

Har følt meg ganske klar en stund, siden jeg tidlig fikk beskjed om at det nok ble tidlig fødsel pga livmora og samtidig har vært innlagt med prem rier to ganger.

Men etter jeg var innlagt i Uke 30 har jeg ikke merket stort til kynnere, eller spesielt mye annet. Så ble skikkelig overrasket nå.

Merket litt kynnere, menssmerter og tak i ryggen etter dette.

Men det er vel vanlig? Blør fortsatt også..

Å kjennes ut som magen vil tømme seg.. går ofte på do, og har masse luft i magen .. andre med samme erfaring?

Man kan vel gå slik moden og med åpning i flere uker ettersom jeg har lest meg til her inne.. men noen som har erfaring å dele?

Sitter liksom nesten å venter på rier, eller at vannet skal gå.. men på en annen måte så håper jeg det lar vente på seg noen dager til ;)

Men vi får nå se:) Skal på ny kontroll på fredag, blir spennende :)

Veldig spennende dette, siden de ikke trodde jeg kom til å være moden til å bli satt i gang pga livmor og at jeg kun er 37 uker så vurderte de ks neste uke hvis ingenting skjedde av seg selv til da.

Er så glad for at jeg slipper det :) For jordmora/legen sa at her var det ikke noe problem med å sette i gang slik ting så ut nå :)

Masse lykke til alle fødeklare der ute:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så spennende da! Det er helt normalt at kroppen vil "tømme seg" før fødsel, sånn ble det for meg med førstemann også :) Masse lykke til!

Skrevet

åååå så spennende!! :) mye som skjer nå på slutten!! Ønsker deg masse lykke til de nærmeste dagene.

Jeg går og kjenner etter tegn selv, men neida.... ingenting :) Er "bare 35+4) Men her ligger det an for setefødsel, gitt. Skal på div kontroller over påske, også er det vel bare å stålsette seg for mai-dagene som kommer. Tipper jenta vil ut litt før tida pga plassmangel ( oss livmordysfunksjonelle :) )

Hold meg oppdatert da, Snirkeline!! :)

stor klem!

Skrevet

Til info..

Når du er i "aktiv fødsel" har man denne bæsjetrangen,man har mye luft å man blør gjerne(tegningsbløding). Tror nok tøyingen gjor susen å at iløpet av natten vil merke betydlig mye mer bæsjetrang å ikke minst rier å det vil bli fødsel på deg.

Skrevet

Tusen takk for svar og lykkeønskninger!:)

Her har d ikke skjedd mye nytt, enda;)

Men merker en del murringer i mage og rygg så vi får se hvor lenge det drar ut.. :P

Har hvertfall fått meg en god natts søvn så jeg er uthvilt hvis noe skulle skje.. :))

Ha en fin solskinnsdag alle sammen!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...