Gå til innhold

Blir forskjellene mellom partnere større etter man får barn?

Anbefalte innlegg

Den største forskjellen mellom meg og min partner er at jeg er et utemenneske som liker å holde på ute, mens han er et innemenneske som liker seg på dataen. Den forskjellen kan gjøre meg grenseløst irritert i blandt og jeg kan være misunnelig på andre par som er mye ute i friluft sammen. Nå venter vi barn og jeg frykter forskjellen blir enda mer synlig da :(Men vi må bare prøve å finne ut av det. Jeg klager på at han er for mye inne, men det hjelper ikke.

Fortsetter under...

Her er det omvendt, mannen er ute bestandig, mens jeg liker meg bedre inne ;)

Forskjellen har ikke forandret seg noe etter at vi fikk barn, jeg liker fremdeles best å være inne.

Men, jeg er veldig opptatt av at unger skal få være ute hver dag, de skal bruke kroppen sin i morsomme aktiviteter utendørs, bli flinke til å både sykle, løpe, leke og ha det gøy i all slags vær. Jeg mener utelek er den mest naturlig "trim" for barn og unge, og i dagens stillesittende samfunn er det kjempeviktig at barna lærer seg å like dette fra de er små.

Så selv om jeg er et typisk innemenneske er jeg ute med ungene hver eneste da, jeg er på skogsturer med dem, er på lekeplassen, sitter i sandkassa, hopper på trampolina, sykler turer, går turer, drar til sjøen for å kaste stein i vannet og fiske krabber osv osv.

Resultatet er unger som elsker å være ute, de vil gjerne ut før frokost om morgenen.

Man gjør det som er best for barna når man får barn, og det betyr at en sofagris som meg har fått frisk luft for et helt liv de siste årene ;)

Men det er helt greit...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...