Gå til innhold

ultralyd uke 9+2 idag...så ikke hjerteslag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det håp om liv selv om en ikke ser "sikker" aktivitet eller hjerteslag på utvendig ultralyd når en er 9+2? Legen ville ikke si at det var eller ikke, men skal tilbake tirsdag etter påske. Blir en lang tung påske tror jeg...:( Noen som har opplevd at det er liv likevel? Det verste er uvitheten. Legen sa det ikke alltid var så lett å se...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg var på ultralyd da jeg var 7+4, da fant ikke gyn fosteret med innvendig ul pga en stor muskelknute på livmora. Måtte derfor prøve med utvendig, og hun fant fosteret. Men det ble så lite på skjermen at det ikke gikk an å se om det var hjerteaktivitet. Men alt så ok ut ellers. Skulle tilbake 2 uker etterpå for å se om det gikk an å se noe, men nå mistet jeg i mellomtiden. Sa ikke gyn noe om str på embryoet var ok i forhold til hvor langt du var kommet? Hvis alt så bra ut ellers, så tror jeg nok du får se hjerteaktivitet etterhvert. Gyn sa det var vanskelig å se på utvendig så tidlig.

Lykke til!

Skrevet

Så lenge legen ikke vil si noe sikkert må man jo bare fortsette å håpe. Kan du være kortere på vei?

Skrevet

Takk for svar! Terminen min er nok ganske sikker, kan kanskje være noen dager... Klamrer meg til håpet. Utstyret på små lokale sykehus er jo ikke akkurat topp moderne, så kanskje det hadde vært anderledes et annet sted. Gyn mente fosteret var noe mindre enn forventet, men at jeg da skulle tilbake om en uke for å se utviklingen... Har veldig bekkenløsning som er mye verre bare på et par dager...det er kanskje et "godt" tegn? Lykke til alle sammen og kryss fingrene for min lille spire...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...