Gå til innhold

vi har bare 5000 kr til den 12 mai...hvordan skal dette gå?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For det første så ville jeg ha bedt samboern kutte ned på røyken. :o) Be han kjøpe tobakk og sånn maskinting som gjør at han lager ferdigrøyken selv - mye billigere enn å kjøpe ferdigrøyk.

Følg med på tilbud på butikkene, bak brødet selv, ikke kjøp masse biff osv..

Gjest eelis+kian ♥

Han klarer hvis han må. Inndra bankkortet hans og gi penger til det som står på handlelista, og ikke en krone mer. Røyking går ikke når man er blakk og har primærbehov som må dekkes for å kunne overleve. Røyking er luksus!

Annonse

Jeg er faktisk helt enig med de andre her.. 5000 for mat en mnd er brukbart. Det går om man tenker seg om hva man kjøper. Er det alt man har en mnd, så er det ikke greit at din samboer skal bruke store deler av matbudsjettet til røyk! Der går grensa for meg altså... (min samboer har snusa i mange år...og jeg kjøper IKKE snus til ham for matpengene.. da får han bare snuse mindre en mnd...)

Om han ikke er enig i dette, får dere dele opp inntektene... betale en fellessum hver inn på felles konto. Hvor disse pengene skal gå til feks. felles regninger og mat. Det dere har igjen utenom, på egen konto, kan han feks bruke på røyk, og du på frisør eller klær.

Gjest Hercule Poirot

Det der er da overhodet ikke noe problem!

5 000,- til mat i snaut tre uker må være flust, og som de andre sier - samboeren din får velge - mat eller røyk.

20 om dagen? Gjør'n ikke anna da, eller? Fatter ikke hvordan han kan rekke å røyke så mye, jeg! Jeg røyker sjøl, men aldri mer enn 5, maks 6 på en dag - rekker ikke mer!

Hvor mange er dere i familien da? Går helt fint med 5000 i mat på ca 3uker. Andre regninger får dere be om utsettelse på dersom det er noen med forfall i denne perioden.

Ser dessverre ut som mannen din er pent nødt til å redusere på røykingen sin litt denne perioden. Han er da ikke så på trynet at han røyker bort pengene familien hans trenger til mat?!

Du får bruke de 5000kr på mat, hvis han vil røyke får han vel pante flasker for å skaffe seg pengene.

Dette er faktisk ikke noe dilemma, familien skal ikke sulte pga hans uvane. Og 5000kr på 3 uker går helt fint:-)

Annonse

Hvis det er som hun ene her sier 2200kr i røyk frem til 12.mai så har dere 2800 igjen til mat - ser ikke på det som ett stort problem? Hvor mange er dere i familien da?

Det er billig å lage mat selv og ingen burde lide noen nød på det budsjettet!

(At samboeren din har så dårlige prioriteringer er en helt annen sak - og uvanen hadde ikke blitt akseptert her i gården ;))

Tenk godt igjennom hva dere skal spise hele uka og knip litt på middagsmengden. Kjøp minst mulig frukt, kjeks osv. Spis grøt og suppe flere dager i uka. poteter og pølser fra rema1000 kan du også få for en veeeldig billig penge. Og ikke handle pålegg før det er tomt. Spis også rester og lag speilegg en dag med skiver til. Lykke til:-)

Hei ;) Be ham røyke paramount blir i underkant av 1400kr, da har du 3600kr til mat, husholdningsartikler, bursdagsgaver osv + buss. Det er ca d vi pleier å ha, og vi er en familie på 5. I tillegg har jeg en som ikke skal ha gluten og to som ikke skal ha melk (les ekstra utgift), Men likevel har vi til "smør på skiva, og sukker i grøten", til og med lørdagsgodt og brus i helgene ;)

5000 er ikke noe problem.

Vi er en familie på 4. Planlegger maten for ei hel uke i slengen og handler for ei uke når vi handler.

Vi bruker rema 1000 og havner på ca 1100-1600, det er innkludert bleier, lørdagsgodt, brus, god lørdagsmiddag og alt annet man måtte trenge den nærmeste uken, pluss en 20 pakkning med røyk. Det er det jeg røyker i løpet av uken. Du må rett og slett be han kutte ned på røyken, så går det helt fint.

Vi er også 4 stk og lever fint på 5000 kr i mnd til mat. Planlegg middager og ligg unna ting dere faktisk ikke trenger.

Vi har også en røyker i hus, men han bruker sine egne penger på røyk, det taes ikke fra felleskassa. Dessuten er 20 om dagen aldeles ikke bra, bare så jeg har sagt det :) Et god sak til røykeslutt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...