Gå til innhold

Grr. Mannen har begynt på ketolyse. Jeg elsker å lage mat og nå har jeg mistet all inspirasjon.

Anbefalte innlegg

Blir litt irritert. For fyren raser ned i vekt om han kun kutter søtsaker, juice og chips. Men neeeeeida!

I stede er det sitronssftkur, shaker og dietter i øst og vest.

Men kun å kutte søtsaker og spise middagen som kommer på bordet, det går ikke!

Vi har 4 unger og jeg står for all matlaging og handling.

Og jeg er rett og slett sur for at den tjukkasen ikke bare kan gå ned på normalt vis i stede for å stå på dass å pisse på papirstrimler og få jævlig kroppslult og skape merarbeid till meg på kjøkkenet!

Er dere klar over hvor mye kjøtt det mannemenneske skal ha?

MURR!

Fortsetter under...

Ketolyse er vel ikke supper og shakes? Høres mer ut som Nutrilett-lureriet det der.

Men jeg hadde mistet all lyst til å lage mat jeg også om det MÅTTE være lavkarbo med fett, fløte, og alt mulig annet som smaker død og jævelskap.

Nei, takke meg til et normalt sunt kosthold uten åretettende matvarer og hvilke grønnsaker JEG vil ha, og ikke minst frukt og bær ;o) DET er variert og god mat :-)

Be han lage spesialmaten sin selv! Se hvor lenge han gidder..

Greit at man skal støtte hverandre, å det kan du jo gjøre ved å gi han sunne middager. Men skal man på spesialdiett så får mn ordne det selv. Virker som veldig mye merjobb ved denne kuren. Spesielt hvis ikke alle i familien følger den.

På ketolyse kan man spise som vanlig bortsett fra at man kutter potet, pasta, brød og andre karber. Skjønner ikke helt problemet? Lag vanlig mat og så velger han selv hva han kan spise av det du har lagd.

Trenger ikke spesialmat på ketolyse-kur. Tvert imot.

Annonse

Han får lage mat til seg sjøl da vet du, så slipper du å styre med det. Hadde ikke laget noe ekstra for en slik diett til min mann nei. Og han lager ikke spesialmiddag til meg de gangene han lager maten (jeg går på lavkarbo selv)

La han også stå for egne innkjøp av spesialmaten. :) Han må ta ansvar selv!

Han burde valgt et litt mindre spesialisert kosthold i det minste om han på død og liv skal ha deg til å lage det. Ikke tale om jeg hadde giddet å snu om på hele mitt eget kosthold fordi han fikk en fiks ide, og det er garantert uaktuelt å lage 2 forskjellige middager!

Herregud for en tosk... Kunne i det minste rådført seg med deg om det var noe du kunne være med ham på i form av å gjøre slikt for ham, ikke bare trå til og begynne og bare forvente oppvartning!

Ketolyse er en spesifikk kur, den er en ketogen diett. Hvis han bruker shaker er det definitivt ikke ketolyse!

Ketolyse er kjøtt/fisk/fugl/meieriprodukter/grønnsaker som vokser over jorden. Les mer om ketolyse på www.ketolyse.no

HI

Akkurat Nå er det ketolyse.

Så var det shaker.

Og før der dietter i øst og vest.

Altså mye forskjellig, bare ikke den varienten med å droppe søtsaker.

See?

Og det er ikke bare å lage litt mer middag enn vanlig. Det er mye hensyn og ta for at han skal i ketolyse.

Ikke for å snakke om dyrt.

Fyren kan ikke lage mat. Jeg sa i går han fikk handle og lage selv. Da ble han potta sur.

Derfor er jeg irritert!!

Jeg hadde ikke gitt meg om jeg var deg HI.

Han får lage den derre dyre og spesialiserte maten sin selv, og handle den selv med SINE egne inntekter, eller kutte ut og gjøre det på den mer normale måten.

Jeg går på ketolyse, og hos oss lager vi samme mat til alle, bare litt ulike tilbehør. Jeg spiser grønnsaker eller salat når de andre har pasta/ris/potet, og jeg bruker gjerne rømme eller krydderoljer istedet for saus. Ikke noe stress med det.

Annonse

Og - hadde "normal" slanking funger for meg så hadde jeg definitivt gjort det. Men tro meg, jeg har prøvd, virkelig gått inn for det, og det fungerer abolutt ikke, blant annet pga hormonnivåer og insulinresistens.

Få mannen din til å delta i planlegging og matlaging, så skal du se at dette blir noe positivt for dere alle.

til hi:

du sier at han ikek kutter søtsaker, juicer, potetgull osv. også sier du at han er på ketolysediett. hahahaha. kanskje du burde sette deg inn i hva ketolysediett er? det er jo å kutte søtsaker, juicer, potetgull osv :P

speisalmaten er jo bare å kutte ut poteter/ris/pasta og erstatte det med salat/grønnskaer og lage en liten hjemmesnekret sukkerfri dressing til. og å spise rent kjøtt/fisk/fugl istedenfor ferdigprodukter. du som elsker å lage mat trenge rjo ikke ha noe problem med dette. er mer de som kun tyr til ferdig produkter som kan grine av dette :P

14.30 Du leser ikke skikkelig.

Han begynner på ketolyse for å kutte søtsaker.

Fyren hadde rast ned om han spiste normalt og kuttet søtsaker.

Men det er liksom vanskeligere. Det blir lettere for HAN om han binder seg til en ketolysediett.

Forstår du?

Jeg vet mye om ketolyse. Og jeg synes det er tull at folk som han skal gå på det.

Hi

hvorfor er det tull? er greit at han gjør det så mister han øtsuget så blir det lettere for han etter dietten å kutte søtsakene. snakker bare av egen erfaring jeg. :P Men du kjenner nok bedre mannen din enn han gjør selv. og du vet vel bedre hva som klarer å gjøre at han kutter søtsakene enn han vet selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...