Gå til innhold

Fotnoter i Word.... Noen som kan dette?

Anbefalte innlegg

Jeg skriver en oppgave, og på et par sider bruker jeg samme kilde flere ganger, men forskjellige steder i teksten. Derfor står det i fotnotene samme kilde og sidetall flere ganger, og det ser litt dumt ut. Lurte på om det gikk an å gjøre slik at en kunne referere til samme fotnote flere ganger, og i så fall hvordan får jeg til dette?

Skjønner?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143150925-fotnoter-i-word-noen-som-kan-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke 100% sikker, men tror ikke du kan ha flere fortnoter som viser til samme noten... Det du kan gjøre er i fotnote 2 henvise til fotnote 1 osv men da får du jo egentlig samme problemet.

Som ett alternativ kan du innlede drøftelsen/presentasjonen din med å henvise til boken, og så vise til forfatteren videre i teksten. Eksempel: "som (forfatter) skriver ", "som (forfatter) viser til" osv

Forsøke å flette det inn i teksten på den måten.

En annen måte er å skrive litt mer i fornoten, som " se drøftelsen i (bok/forfatter) s.? avsnitt ?" eller bruke andre måter å fylle ut noten litt på. Da ser det ut som du bruker stoffet litt mer enn ved bare å henvise til sidetall. Da ser det jo også mye mer variert ut enn når alle fotnotene blir akkurat like.

Men er ikke alltid så enkelt det der :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...