happy hippo... Skrevet 18. april 2011 #1 Skrevet 18. april 2011 Hvor mye melk trenger en baby på snart 9 mnd? Han vil sjelden ha morsmelk (bare på natta og det har jeg tenkt å slutte med....) Men han vil ikke ha melk på flaske heller! Vet ikke hvor mye melk han trenger.... Noen råd/tips? Jeg har prøvd alle flasker og kopper som fins her til lands.....
Canari Skrevet 19. april 2011 #2 Skrevet 19. april 2011 Han trenger ca 5 dl melk i døgnet, inkludert væsken i grøt (dvs. får han grøt to ganger med 150 ml vann, trenger han ca 2 del melk i tillegg). Vi måtte tidligere gi mini melk med 10-ml-sprøyte (får kjøpt på apotek) og det likter han. Du kan også blande ltt ekstra melk i middagsglass eller i fruktmosen
Gulljentene Skrevet 19. april 2011 #3 Skrevet 19. april 2011 Jeg måtte trå til med yoghurt fra størstejenta mi var ca 10 mnd fordi hun slutta med pupp av eget valg da hun var ca 9 mnd. Ville hellelr ikke drikke på annen måte :/ Hun er fortsatt ikke spesielt glad i vanlig melk...tvinger nedpå et lite glass om dagen, ellers går det i yoghurt, Biola-melk, ost på brødskiva eller melk i sauser og mat... Er liksom ikke alle som er like begeistret for melk tydeligvis Hun er en sunn og sterk jente på nesten 5 år idag! Tror ikke det er noen grunn til bekyrming. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå