Gå til innhold

Noen som har født på B2 i Fredrikstad før? Gruer meg så til barsel..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forrige gang endte jeg på B3 og denne gangen blir det B2. B3 avdelingen var svært preget av stress og for lite folk på jobb når jeg var der for 1,5 år siden. Gruer meg til hormonene skal ut av kroppen, for jeg blir så sår. Nå var det jo en del komplikasjoner sist jeg håper å unngå nå, men kjenner fortsatt at det siste jeg trenger er sure og stressa jordmødre...

Skrevet

Heisan

Fødte på B7 sist gang og der var det mange søte pleiere og jordmødre - bortsett fra hun som tok imot barnet mitt:)) Hun var fryktelig:) haha..fikk dårlig vibber med en gang jeg så henne men fødselen gikk så fort at jeg ikke rakk å bytte. Denne gang er vi helt klare på hvem vi ikke vil ha så det vil vi gi beskjed om når vi reiser ned..faktisk vår rett når vi skal føde. det er ikke noe gøy å ha en dårlig erfaring med den som møter oss når du overlater all tillit til noen andre i en fødselssituasjon. Heldigvis er mannen min flink til å lese meg og "snakke" for meg hvis det er noe, så jeg stoler på han! Vil gjerne på B7 igjen og håper på en søt dyktig jordmor denne gang. To navn vi holder oss unna;)

Tror vi må tørre å si ifra tidligere erfaringer slik at de viser deg litt ekstra hensyn denne gang.

Meeen alt i alt, det viktigste er at de tar imot våre små mirakler på en trygg og god måte.

Lykke til!

Skrevet

hei:)

jeg fødte på B2 i fjor, og følte at de var veldig hyggelige der.

tok godt vare på meg, og hvis jeg lurte på/trengte noe så bare dro jeg i snora :)

eneste minuset var at de sa så forskjellige ting om amming når jeg spurte om det, men denne gangen veit jeg jo hva jeg går til ang det :)

Skrevet

Jeg fødte på B2 sist. Jeg syns personellet var hyggelig, men de ødla faktisk amminga for meg, de maste og maste om den amminga. Kom inn hver 3.time og kløp meg i brystvorta og knipsa han under beina og i hendene og kløp han i nakken. Jeg ble så overveldet av dem, og at de trrampet innenfor mine intimgrenser hele tiden. At jeg ville bare rømmer der i fra, og kom derfor ikke helt i gang med amminga.

Så denne gangen kommer jeg til å sette ned foten mer.

Skrevet

Glemte å si at jeg snek meg inn fra 2.tri.

Blir litt utålmodig der inne ;)

Skrevet

Kjempe kos med besøk fra 2. tri da. Vi er jo her for å dele erfaringer :) Takk for tips ang amming. Det med forskjellige meninger ang. amming opplevde vi på B3 også.. Får manne meg opp og sette foten ned :)

Håper på flere svar da :)

Skrevet

Hva er forskjellen på B2 og B3? B7 er ABC klinikk?

Tenker det er greit å vite litt siden det er babyboom på Ahus og kommer til å insitere på Fredrikstad om hele Oslo er fullt.

Skrevet

Jeg har født både på B2 og B7. Har absolutt best opplevelse med B2, men det var nok fordi det var så grusomt overfylt da jeg fødte på B7. Var på B2 for 3 mnd siden. Det var kjempekoselig!

Skrevet

Å nei...jeg var på B2 sist, men pga hastesnitt må jeg på B3 denne gangen. Jeg var ikke glad for B2, da det var altfor lite folk på jobb og alle var stresset den natten. Håper virkelig de tar godt vare på oss denne gangen, lykke til

Skrevet

Her står det litt om hver avdeling:

http://www.sykehuset-ostfold.no/modules/module_123/proxy.asp?D=2&C=1723&I=10543&mids=682a763

Jeg startet på B7, og var der i 3 døgn, men det hele endte i hasteks og havnet derfor på B3 på barsel. Jeg synes det var en helt annen atmosfære på B7 og oppelvde den avdelinga svært bra. Fikk også med meg jordmoren fra B7 med keisersnittet, så hele fødselsopplevelsen var kjempe bra! Det er barseloppholdet jeg ikke synes var noe særlig... Det har vel litt med hvor mye de har å gjøre skjønner jeg.. Godt å se at noen har hatt et fint opphold på barsel.

Det blir ks denne gangen også, men siden det er planlagt kan jeg være på B2 :)

På sykehuset Østfold (Fredrikstad) er føde og barsel samme avd.

Skrevet

Hei!

Jeg håper noen har gode erfaringer med B3 også, for jeg havner der pga diabetes.

Tidligere har jeg født på Riksen (bra!) og på St. Olavs (greit nok), så jeg er spent på hva Fredrikstad byr på ...

Skrevet

Jeg startet på B7 sist men endte på B3 pga rask hjerterytme hos baby. Hadde en fin fødsel på B3 og fikk komme tilbake til B7 på barsel da jeg hadde startet der (super barsel, litt mindre sykehusaktig en B3). Håper å få hele fødsel på B7 denne gangen, men nå er jeg 9 dager over termin dato så om jeg ikke føder innen i morgen, må jeg til B2/B3 da grensen for å få føde på B7 er 41 uker + 6 dager.

Synes alle på B3 og B7 var hyggelige og har mange venninner som har født på B2 som har vært fornøyde. Jeg strevde med amming og fikk veldig god oppfølging på B7 ifht det, de fulgte meg opp hyppig da baby gikk ned i vekt og ikke ville ta brystet til å begynne med.

Mitt råd er å ta det som det kommer. De fleste på SØF er hyggelige men det er alltid noen sure folk på alle arbeidsplasser. Min jordmor sa dessuten at om kommunikasjonen ikke fungerer kan en be om å få bytte JM underveis. Det samme gjelder sikkert på barsel, er du ikke komfortabel med barnepleieren, kan du be om en annen til å hjelpe deg.

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...