Gå til innhold

HVA F*#+% FEILER DET HAM???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gift med en mann og vi har to barn. Jeg har alltid hatt lyst på tre og det vet han godt, helst vil han ha to, men har flere ganger snakket om å få tre. Jeg har det siste halve året jevnlig mast om nummer tre, han har ikke vært klar, må vente litt osv. jeg mente det var på tide fordi nummer to er 3.5 år og vil ikke ha for stor aldersforskjell.Spurte igjen i går kveld og da slapp han bomben.

Han hadde sterilisert seg. tre uker tidligere, bak min rygg. Hallo?! At det går ann å gjøre noe så drastisk uten å høre med meg først og når han vet jeg vil ha tre barn. Ble så såret og lei meg. Klarer ikke helt å innse at det ikke blir flere barn. Har drømt om det så lenge. Han sier det var hans kropp, hans valg osv. Sa jeg måtte være glad for de barna jeg har. Likevel er jeg så lei meg for det barnet jeg ikke får. Er så forbannet, vet ikke hva jeg skal gjøre. Føler det var råttent gjort. Vet ikke hva jeg skal gjøre, er sint, lei meg, og forbannet. Hater mannen akkurat nå.

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannfolk altså!! hva skjedde meg kommunikasjon i forholdet?! Han burde da ha snakket med deg om det først.. skjønner dette er forferdelig sårt for deg, at han har tatt vekk håpet om noe som du ønsket så inderlig høyt! Og uten og i det hele tatt si et lite pip om at han hadde det i tankene en gang! fytti!

Skrevet

Hvorfor er det hvor mange barn DU vil ha som skal bety noe? Han vil nok ha to like mye som du vil ha tre, så hvorfor skal ditt ønske komme først?

Skrevet

Ærlig talt! Er jo ikke DET vi diskuterer her. HI er sikkert inneforstått med at man må være to om å lage et barn (og bestemme dens eksistens). Dette handler jo om at mannen steriliserer seg uten å fortelle om det først.

Jeg hadde vært RASENDE!!!!! Sånne ting snakker man om først!

Skrevet

Ja, det er sånne ting man prater om først. Og det er sånne ting det ofte skal MYE til for at en mann gjør. HI får det til å virke som om de har pratet mye om temaet, og da syns jeg faktisk det er litt ille at hun absolutt skal ha viljen sin. Mannen har tydeligvis ingenting å si, for hun skal overtale han og ha viljen sin.

• 1 måned senere...
Skrevet

dette her sier jeg bare fordi det er sant: det at han er steril, forhindrer ikke deg i å få flere barn. og det er alltids en mulighet for at den ikke ble ordentlig gjort.

om han kan svikte deg på den måten, så hvorfor kan ikke du ta deg en tur til sædbanken å få det barnet du har så lyst på? bare husk på å ta vare på kvitteringen, så han ikke beskylder deg for å være utro, for det er du ikke.

• 4 uker senere...
Skrevet

Forstår du er lei deg, men det er hans kropp og hans valg. Han har rett, vær fornøyd med de to barna du har.

Se det positive i dette. Overbefolkning er et reelt problem, to barn blir til 1024 etterkommere etter 10 generasjoner hvis alle disse får to barn hver, 3 barn blir til 59049 etterkommere hvis alle får tre barn hver. Hvis du tenker lenger enn nesetipp, og om dine etterkommere skal ha det godt (de som kommer etter barn og barnebarn) så tror jeg du kan slå deg til ro med de to barna du har :)

• 4 måneder senere...
Skrevet

Eg hadde slått han i skrittet!! og gitt beskjed om at "det er vel ikkje så nøye lenger"

Fy faen! Når ein kan gjere noke så drastisk på eigenhand i eit forhold, så syns eg mykje av grunnmuren er borte.

Skrevet

Jeg mener at antallet barn ikke er diskusjonen her men sveket å ha gjort et valg bak parterens rygg. Det er i min verden en form for utroskap. Greit at han ikke vil ha fler barn men når man lever i et forhold skal man være åpen på slike ting. HI kunne uansett ikke ha stoppet ham om han så fortalt det på forhånd. Hva mer skjuler han hadde jeg lurt på etterhvert.

Hans kropp er hans kropp, din er din. Du KAN fortsatt få fler barn. Bare ikke med ham.

Skrevet

Uffamei... Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort om jeg var i denne situasjonen. Jeg fatter ikke at det er mulig??

Det hjelper ihvertfall ikke å gråte over spilt melk. Gjort er gjort. så hva skjer nå? hva tenker du at du har lyst til å gjøre med det?

Det er helt klart mangel på komunikasjon fra han sin side. Uff, noen ganger forstår man seg bare ikke på det andre mennesket man elsker så høyt. En ting er jo at det er hans kropp, men dere deler jo liv, og det han gjør, gir ditt liv konsekvenser og omvendt.

En fryktelig dårlig unnskyldning å komme med... Det er like dumt som å gå å være utro, og når sambo reagerer svarer man bare: Ja, men det er jo min kropp ?!?!!

Uff, jeg ønsker deg masse lykke til og håper at dere kan prate ordentlig om dette og komme dere igjennom det på en eller annen måte.. Er jo vanskelig og kanskje teit av meg å si, men jeg våger meg ut i det fordi jeg selv er i en situasjon hvor jeg ønsker meg flere , men sambo holder igjen. :

Dere får prøve å tenke framover, og heller glede seg over hva man har enn hva man ikke har

Skrevet

Er du gift, eller? I så fall heter det ikke "min kropp, mitt valg" lenger. Det er for single, egoistiske mennesker.

Og HAHAH, hvis vi skal begynne å regne på hvor mange etterkommere enhver skal få, så bør vel alle gå hen å sterilisere seg? Det er bortimot det minst gjennomtenkte svaret jeg har lest på denne siden denne uka.

Skrevet

Hadde mannen min hatt så liten respekt for meg, hadde jeg aldri villet sett på ham igjen!

Samme om han vil ha flere barn eller ikke, man gjør ikke sånt på egenhånd. Hva er poenget med å være gift, da?

• 2 uker senere...
Skrevet

Til info: Overbefolkning er et problem fordi vi blir stadig eldre, ikke fordi vi får for mange barn. Problemet er nettopp at det ikke er nok mennesker i arbeid til å forsørge de gamle og syke.

Og det å gjøre noe sånt etter man har snakket om tre er helt uforståelig for meg. Hadde han lagt ned veto fra starten hadde saken er en helt annen. Nå var de i en situasjon der begge alternativer ble diskutert.

Skrevet

Hvorfor er alle slike sære innlegg her inne underskrevet av HI? Om det handler om abort eller andre litt "urolige" historier som at man er utstøtt på slemmeste vis av barselgrupper, blitt singel osv osv

Skrevet

Oioioi, mange faktorer som kommer inn her.

Helt klart et tillits brudd fra din manns side å ikke informere deg om det. På den annen side er det hans fulle rett å gjøre det, er bare måten det ble gjort på som er så feil.

Vet ikke hvordan du er som person, men man skulle nesten tro han var redd for å konfrontere deg med det. Han er kanskje litt konflikt sky??

Vi har det motsatt hos oss. Jeg har informert at jeg ønsker mannen skal sterilisere seg nå etter nr. 2. Ikke at han ikke vil, men som menn flest gruer han seg. jeg kan ikke tvinge han, han får velge selv, akurat som at det er mitt valg å ikke ville gå på hormon piller eller bruke abort spiral. Da blir det sex med dong, ferdig med det. Vi har begge et valg.

Håper dere kommer gjennom dette, ser helt klart sorgen i det å ikke skulle ha en baby til og måten du fikk den på.

Lykke til!

Skrevet

Vet ærlig talt ikke hva jeg hadde gjort...

Hvis han har DEN innstillingen; min kropp, mitt valg, så synes jeg helt ærlig at du kan gå finne deg en donor...Og hvis han da kommer med at det kan du ikke, kan du jo bare si; min kropp, mitt valg...

Ville også ha det på en slags utroskap...Hvertfall tillitsbrudd...Synes nå han i allefall kunne ha sagt i fra...

Er lov å ØNSKE seg flere...Og mase om det også...

Skrevet

Forstår godt du er sint. Han burde aldri ha gått bak din rygg med noe slikt.

Men likevel så har han gjort det klart for deg at han ikke ønsker flere barn, og dermed synes jeg det var ansvarlig av han å sterilisere seg. istedet for å gå med på å få et barn han ikke ønsker.

- Men igjen så har han fratatt deg mulighet til å få et til barn med han, og gjort det "umulig" for deg å få flere barn uten å gå i fra han.

Kanskje dere burde velge å gå i par terapi. Det kan kanskje hjelpe slik at dere får sett det fra hverandres synspunkter?

Skrevet

Si, meg, er du sikker på at han er sterilisert? var han bortreist da han utførte inngrepet?

For jeg vet at når man steliserer seg, så har man det ikke mye godt de neste uken, så du ville ha merket det, han ville også gått litt rart, pga, der nede er det mest ømfintlige på mannen.

Ikke for å gi deg forhåpninger.

Er foressten i nesten samme situasjon som deg, mannen min ønsker ikke flere barn og driver å nevner at han skal stelisere seg. Men at han ikke vil gjøre det før vi er helt sikkre på at vi ikke skal ha flere. Men hadde det vært opptil ham, så hadde han stelisert seg med en gang. Hvis mannen min hadde stelisert seg uten å si noe til meg, så vet jeg at jeg ville ha følt bitterhet, ville ikke greid å forsette ekteskapet. Det handler ikke om at jeg ikke elsker ham osv, men når noen går bak ryggen på deg, noe som dette, så er dette et sikkelig alvorlig tillitsbrudd. Men det verste ville ha vært bitterheten for min del da. Spes, siden mitt ønske om å få barn er større enn min manns om å ikke få barn.

Hvordan går det med deg nå?

Skrevet

Jøss... Ja, det var litt av et tillitsbrudd! Hadde hatt seriøse problemer med å ha et trykt og tillitsfullt ekteskap med en som gjorde slikt...

Men stiller også spørsmål om han virkelig har gjort dette? Det er nå noe å klare å holde skjult.

Hvordan går det med deg, HI?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...