happybaby&mamma Skrevet 18. april 2011 #1 Skrevet 18. april 2011 jeg har termin idag og var på kontroll hos legen nå, her har ikke hodet festet seg engang, og det legen sa var at hun ikke trodde det ble fødsel de første dagene passe kjip info og få når du sliter med søvnløse netter og vondt bekken:( er det noen som har født kort tid etter termin uten at hodet har festet seg? legen sa at når hodet ikke er festet så har det heller ikke modnet noe nedi der
Babyønske �� Skrevet 18. april 2011 #2 Skrevet 18. april 2011 Jeg har termin om en uke, og tror hodet festet seg rundt 1. april. Men ingen tegn på fødsel med det første her. Har riktignok mye nedpress og tyngdefølelse, men ikke noe mer enn det. Så ikke alltid at festet hode har noe å si for når fødsel skjer tydeligvis. Forrige graviditet fikk jeg ikke konstatert festet hode før på termindato. Ble satt i gang en uke over termin. Jeg var da helt umoden, og ingenting tydet på at det jeg skulle gå i fødsel av meg selv med det første.
Prinsesse2_på_vei*Fødeklar* Skrevet 18. april 2011 #3 Skrevet 18. april 2011 Hm jeg fikk først vite at hodet var festet, så var jeg hos jm som sa at det ikke stemte for det var ikke festet. 4 dager senere så kom hun. Jeg tok lakserolje da, en den virker jo kun om man er moden. Du venter jo i tillegg nr 2 og de fester seg ikke like tidlig som første gang
Vimemor Skrevet 18. april 2011 #4 Skrevet 18. april 2011 TULL fra legen din. Hode fester seg i mange tilfeller ikke i det hele tatt, før fødsel og babyen skal ut. Jeg spurte også legen min om dette, senest idag. Dette er en type ''måling frem til fødsel'' de går mer og mer bort ifra og har ingenting med modningen å gjøre. Lykke til, krysser fingrene for at du ikke går langt over
www.sovehjerte.no Skrevet 18. april 2011 #5 Skrevet 18. april 2011 Hos meg trodde både jordmor og lege at det kanskje var festet, men da jeg var på kontroll for å sjekke om vannet hadde gått på lørdag så fant hun jordmoren der ut at det ikke var festet... Men jeg har masse modningstegn ellers og går egentlig rundt å venter på fødsel, selv om det er litt tidlig :/ er 37+4 i dag. Tror ikke modning har noe med festet hode å gjøre...
Linda :) Har født nr 2 <3 Skrevet 18. april 2011 #6 Skrevet 18. april 2011 Var på kontroll på sykehuset i går og jordmor kjente at hodet var festet 38+5
Håpefull77 Skrevet 18. april 2011 #7 Skrevet 18. april 2011 jeg har 4 dager til termin, på sist kontroll (39+1) var hodet ikke festet dette ble sjekket av jordmor på sykehuset (får all oppfølging på sykehuset). Hver gang de har sjekket det, så er det jeg som har spurt om de kan sjekke det. Hverken leger (overleger) eller jordmødre der jeg går til oppføling, er opptatt av det. Hun ene overlegen sa at hode ikke behøver å feste seg før fødselen. Jeg er førstegangsfødende. Hodet til babyen min ligger godt nede i bekkenet da, men de kan bevege litt på det. Fikk beskjed om at det var lite trolig at hun kom til å snu seg. (Jeg er litt redd for setefødsel). Lykke til! Håper fødselen din (og min) starter snart!
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 18. april 2011 #8 Skrevet 18. april 2011 Hvis det er noen trøst har ingen av mine gutter festet hodet før fødsel.
mayzprit86 jente 08 og gutt 11 Skrevet 18. april 2011 #9 Skrevet 18. april 2011 hode ikke festet her, andregangs og 6 dager til termin!
Mai11Mamma Skrevet 18. april 2011 #10 Skrevet 18. april 2011 Var på kontroll i dag og hodet var fortsatt ikke festet. Og det hender jo ofte at hodet ikke festes i det hele tatt før fødsel, eller at det slik ned når litt av vannet går.
Carina har to små gull Skrevet 18. april 2011 #11 Skrevet 18. april 2011 Er 39+5 og hodet var ikke helt festet her på fredag. Men fødsel kan jo starte selv om hodet ikke er festet da.
Popelko Skrevet 18. april 2011 #12 Skrevet 18. april 2011 Var til sjekk på tirsdag, da var ikke hodet festet, men når jeg var inne på føden i går hadde hun festa seg godt Jeg er også helt moden og har 1 cm åpning ca, jm sa jeg kunne forvente fødsel i løpet av noen dager, så får se Har enda igjen over 2 uker til termin, så jeg sniker kraftig i køen føler jeg. Får håpe det snart skjer noe for deg, HI, ikke noe godt for deg når du har smerter i bekken og søvnløse netter Sender deg det jeg kan av fødestøv + en liten klem
Honningmelon Skrevet 18. april 2011 #13 Skrevet 18. april 2011 Her festet hodet seg for to uker siden. Er 37+3 i dag. Hun ligger også langt ned i bekkenet, så håper det ikke drøyer sånn kjempelenge. Har født to uker før termin de to andre gangene.
Gjest Ms. Muffins Skrevet 18. april 2011 #14 Skrevet 18. april 2011 Hvis du er andregangs, trenger det jo ikke feste seg før riene starter Jeg er derimot andregangs, og hodet var godt festet på kontroll idag, 39+1
17.Mai Gutt Skrevet 18. april 2011 #15 Skrevet 18. april 2011 Har 4uker igjen til termin i dag og var hos jordmor. Hodet er festet sa hun. Men etter det jeg ser står der H/F på helsekortet siden 4.mars.. Trodde H/F stod for hode festet? Er førstegang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå