Noregsgard Skrevet 18. april 2011 #1 Skrevet 18. april 2011 Føler alle har små, nette babyer som ikke er så veldig glade i mat. Har selv to andre babyer i familien min som er litt større enn gutten min, og de er også veldig småspiste. Min derimot.. Jeg er sikker på at hvis jeg ikke stopper for han så spiser han til han spyr Selv om han er stappmett så gaper han av hjertets lyst og smiler fornøyd Det er ikke noe han ikke liker og alt han har fått smakt på for første gang har glidd rett ned Han ligger midt på treet i både lengde og vekt, så ingen bekymringer der heller Er selvfølgelig glad for dette, men er det bare min baby som elsker mat?
Puppen og lillemor Skrevet 18. april 2011 #2 Skrevet 18. april 2011 jenta mi elsker også mat!! (bortsett fra puppen) Hun er 6 måneder og alt hun har fått smake på glir rett ned - til og med en sitronskive var tydeligvis helt fantastisk å suge på Spiller ingen rolle om grøten er kald eller varm, spiller ingen rolle om grønnsakene er helt finmost eller om det er bittelitt klumper.. alt går ned, og hun smatter og lager koselyder Hun sluker en porsjon grøt + ca 150 ml MME til frokost og kvelds, og hvis jeg hadde laget en porsjon grøt til så er jeg sikker på at den hadde blitt spist opp også. Så jeg stopper henne etter en porsjon jeg da.. Hun nærmer seg 8 kg og er 69 cm lang, så forholdsvis gjennomsnittlig størrelse også - så vi bare synes det er fint at hun er glad i mat og at hun er så interessert i å smake nye ting!! La oss håpe det fortsetter
Gjest JuniGull10 og mange drømmer Skrevet 18. april 2011 #3 Skrevet 18. april 2011 Min elsker også mat og alt glir rett inn, så det har ikke vært noe problem å introdusere fast føde og mat med klumper. Det eneste han har rynket på nesen for er de første gangene jeg forsøkte å lage hjemmelaget mat til han! ;-) Gutten min er stor, men han er det jeg kaller "naturlig stor". Jeg og faren er nemlig over gjennomsnittelige høye. Nå ligger han ligger på den øverste kurvestreken i høyde og på den nest øverste i vekt. Men han har kuttet ut puppen selv da. Han tok sin siste melkeskvett da han var 9,5 mnd, da gadd han ikke mer.
mammatetogansketette:)) Skrevet 19. april 2011 #4 Skrevet 19. april 2011 hehe, matvrak her også... spiser ALT!! Trudde en dag at hun ikke likte laks, men oppdaget fort at ho hadde feber, så var jo sjaber stakkar... er litt lubben ja, men etter at ho knekka krype- koden har ho tatt av faktisk.. Gutten likte også alt, unntatt tomat... grein på nesa... hehe... er heldige som slipper å styre med å få mat i ungene vi:))
*shehasmyheart* Skrevet 20. april 2011 #5 Skrevet 20. april 2011 Å, ja:) Lille gutt her er veldig glad i mat:) Og ammes enda, så han legger godt på seg;) Han er lang og litt tung. Verdens skjønneste gutt:) Han ligger innenfor normalen på vekt og lengde. Men i forhold til mange andre rundt oss, så er han stor! Mange små jenter her da;) Det er deilig å slippe styre med å få i måltidet. Får håpe det fortsetter sånn:) God påske alle sammen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå