muffis♥ Skrevet 18. april 2011 #1 Skrevet 18. april 2011 Helt siden han knekker koden med å klatre ut av grindsengen har han gått ut av sengen, både når vi legger ham og tidlig om morgenen, gjerne i 5-tiden:( Noen ganger også midt på natten. Vi har fjernet den ene siden på grindsengen for at han ikke skal falle og slå seg, siden han uansett klatret ut. Har prøvd reiseseng også, men han klatret lett ut av den og... Så nå bruker vi ca 1 time hver kveld for å legge ham. Vi må sitte inne med ham, ellers går han øyeblikkelig ut av sengen. Om morgenen tar vi ham bare opp i vår seng, siden det bare blir styr å legge ham tilbake i sengen sin. Noen ganger sovner han hos oss, mens andre ganger ligger han og makker og styrer på. Mannen min sover uansett, mens jeg blir liggende våken fra fem halv seks... Utrolig slitsomt er det blitt! Tror han synes selv det er rasende festlig å kunne styre selv når han skal ligge i sengen, for han gliser og ler og tuller. Vi gir han minst mulig oppmerksomhet, uten at det har særlig effekt. Noen som har opplevd dette og har noen gode råd å komme med? Kjenner jeg begynner å bli passe sliten nå... Kan ikke huske at det var sånt styr da de andre to var små.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #2 Skrevet 18. april 2011 Ei veninne hadde samme problemet. Ungen klatra ut av senga og kom inn i stua hele tiden. Hun tok en kveld der hun var kjempestreng. Hver gang jenta kom ut av senga bar hun henne rett tilbake i senga.. Hun holdt på med dette hele kvelden og etter det har hun ikke klatret ut av noe mer. Kanskje ikke så kjekt å klatre ut av mer om man bare blir plassert tilbake igjen. Gruer meg slev til den kampen nå når vi skal bytte over til juniorsenga
Anonym bruker Skrevet 20. april 2011 #3 Skrevet 20. april 2011 Hei, Vi bruker babysafe nattpose på gullungen vår.. har brukt den siden hun var 4 mnd... det er en tynn solid pose med stropp rundt madrassen som gjør at ungen ikke klarer å rømme fra senga.. tror nok egentlig den er mest beregnet på å forhindre at barn ruller rundt på magen og blir liggende med ansiktet ned i madrassen uten å klare å snu seg tilbake. På posen står opptil 24 mnd... Vi hadde ikke overlevd uten posen, det hadde blitt null søvn på oss. Snuppa trives godt i posen og sover godt i den (hun finner ikke roen uten posen). Den er også veldig praktisk når man skal overnatte hos andre.. man trenger ikke reiseseng da posen kan brukes på nesten hvilkensomhelst madrass... MEN ikke sikkert at gullungen din på 18 mnd som ikke er vant til det setter så stor pris på å bli spent fast i senga. Men det er verdt å prøve hvis du er desperat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå