Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #1 Skrevet 18. april 2011 Furumøbler. Klarer ikke bestemme meg. Har lyst på brunbeiste møbler, men kanskje male hvitt. Eller finere med hvitbeis? Kan du beise over noe som allerede er beiset eller må du pusse ned tingene helt først? Altså visst du beiser en mørkere farge enn det allerede er på møblene. Takker for evt svar
Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #3 Skrevet 18. april 2011 Ko ijen,hva syns dere er finest,og hva holder dere ut lengst?Mørkt eller lyst,malt eller beiset?
Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #6 Skrevet 18. april 2011 Tja...du må nesten bestemme deg for hva DU liker. Ikke følg moten hvis du ikke har råd. Den endres ofte. Finn det som viser din personlighet. Jeg har ca 50% hvite og brune. Tror ikke jeg noen gang kommer til å ha 100% av en farge, det synes jeg er kjedelig. Hvitbeisa og hvitmalt går veldig fint til shabby chic hvis du ønsker å gå den veien. Ulakkerte furumøbler er tørre og beisen suger seg raskt inn i treet. Selv etter to lag kan du få tørr overflate. Et tredje lag vil gi glans og litt glatt, litt likt lakkert. Du kan sikkert beise med en dypere tone over en litt lysere, men det blir ikke den fargen du ser for deg. Brunbeisete tørre møbler er kjekke mot støv, det vises ikke så godt;) Lakkerte furumøbler bør ikke beises. Da må du få av ALL lakken.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #7 Skrevet 18. april 2011 Tusen takk for svar.Alt jeg trengte å vite HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå