Gå til innhold

Hva syntes dere om navnet Taran?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber sammen med en Taran. Jeg liker dama, men ikke navnet.

Skrevet

Hø, er det et kvinnenavn? Jaha, godt du skrev det, anonym over her, for jeg ville svart i den tro at det er et mannsnavn!

Uansett er det vel ok, i Tarald/Harald-kategorien. Eller nei, det var det jo ikke..

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Er det ikke et guttenavn? Husker jeg så filmen Taran og den sorte gryte da jeg var barn.

Gjest Antarctica
Skrevet

Taran er nydelig. Taran og Tårån er dialektvarianter av Torun.

Skrevet

Kjenner to små jenter som nettopp har fått navet! (De kjenner ikke hverandre) Aldri hørt navnet før heller, så jeg syntes det var rart at det plutselig skulle komme to små babyer med det navnet :)

HI

Skrevet

Den ene personen jeg vet om som heter det er i alle fall en dame på jobben. Hun sier det er en variant av Torun.

Mulig det kan brukes av gutter også, jmf link på denne siden så er det jo mange navn som kan brukes av begge kjønn.

Skrevet

Ja, fikk vite at det var Islandsk :) Artig... kanskje det blir nytt popis navn ;) HI

Skrevet

minner meg om tran eller tarzan. jeg syns ikke det navnet er pent :P

Skrevet

Jeg synes det er kjempefint :o) Har likt det siden jeg var liten...

Skrevet

Islandsk er det nok neppe, der begynner Tor- navnene på bokstaven thot som ikke vi har her i landet. Og alle navnene som slutter på -unn skrives nettopp med -unn, der er det ikke forvansket/redusert til -an. Eksempelvis Steinunn, et meget populært navn på island

Skrevet

Jeg har også jobbet sammen med en Taran. Tok litt tid før jeg vendte meg til navnet, men nå synes jeg det er spesielt og fint. Ikke et listenavn som man hører overalt!

Skrevet

Syns det er fint. Kjenner to damer på 30+ som heter det.

Skrevet

Taran er en mellomting mellom Tarzan og tarantell i mine ører.jeg synes ikke det var fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...