Gå til innhold

hvordan få datter på halvannet år til å slutte å slå meg?

Anbefalte innlegg

hun slår og slår i ansiktet, forstår ikke hvor hun får det fra (barnehagen?) jeg sier "nei!" strengt, holder hendene fast i noen sekunder, så begynner hun igjen... hun er ikke sint. hun smiler og slår og ser forvirret ut når jeg sier nei.

dette skjer nesten hver gang jeg holder henne. jeg henter i bhg, hun springer mot meg og smiler og ler, jeg tar henne opp, og hun begynner å slå..

hvis jeg til slutt setter henne ned, hyler hun. "ja så ikke slå da!" sier jeg og tar henne opp igjen så smiler hun og slår meg mer.

noen gange rklorer hun også..

har foregått i flere måneder nå....

Hvorfor forstår hun ikke at dette ikke er greit?!?

fortvilet... :(

Fortsetter under...

Gjør hun sånn med andre i barnehagen?

Har du snakket med de ansatte i barnehagen om hvordan de gjør dette? Sånt er så vanskelig altså.. Håper ikke ungen slår andre barn, det er så pinlig å være mor til "biteren" i barnehagen! Been there..

Uansett, sett ungen ned når hun slår, løft opp med en gang når hun lover å være grei. Vis med hånda "kose sånn" og gjør kinn mot kinn.

Ungen er for liten til at hun vil forstå om du klorer tilbake, for å si det sånn.. ;)

Sønnen min er halvannet og han kan klype ganske hardt. Men det er heldigvis sjelden..

Samme problemet med min 18 år gamle datter. Si i fra når du finner løsningen! :)

Det har i tillegg eskalert siste tiden og innbefatter nå også nedskalling. Hun skaller til meg om hun skal skifte bleie - skaller med bakhodet når hun sitter fremovervendt på fanget, og skaller med pannen når hun sitter mot meg.

Flirer og slår. Å lugge er også morsomt.

Samme problemet med min 18 år gamle datter. Si i fra når du finner løsningen! :)

Det har i tillegg eskalert siste tiden og innbefatter nå også nedskalling. Hun skaller til meg om hun skal skifte bleie - skaller med bakhodet når hun sitter fremovervendt på fanget, og skaller med pannen når hun sitter mot meg.

Flirer og slår. Å lugge er også morsomt.

Annonse

Hehehe morsomt med skrivefeil. Kansje ikke rart hvis hun faktisk var 18 ÅR at hun hadde protester litt :P

Men til HI. Det er en periode. Fortsett det du gjør å det kommer til å gå over. En gang hvertfall. Mitt barn er og slik. Bedre nå men det krevde intensiv jobbing

ja gjør din 18år gamle datter dette bør du få henne innlagt på psykiatrisk.

neida hehe så at du egentlig mente 18mnd :)

min sønn slo og sparket og lugget da jeg skulel kle på han. jeg tok tak i honden hans og strøyk den på kinnet mitt og sa "koooose". og så ga jeg en klem.

gjorde dette hver gang. nå har han heldigvis sluttet med slåingen. men han elsker å styke, kysse og kose på kinnet. vil gi alle i barnehagen hadetklem, på godt og vondt (for er ikke alle andre barn som er like ivrige etter å få klem:P).

men sånn ordnet det seg for oss.

takk for svar, godt å lese at det er "normalt".. Ble nesten redd jeg har fått barn med adferdsproblemer og så for meg hele oppveksten med skolegang i spesialgruppe for barn med spesielle behov. hehe neida :P

skal prøve det med å stoppe henne og vise hun kan kose forsiktig heller :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...