2små,rosa&blå Skrevet 17. april 2011 #1 Skrevet 17. april 2011 De aller fleste babyene blir født natt til en fredag. Færrest blir født på tirsdager selv om lillejenten på bildet er født - nettopp på en tirsdag. Tirsdag er dagen med færrest fødsler. Mandag, fredag og lørdag De fleste nyfødte kommer til verden mandager, fredager og lørdager, viser statistikk fra Føderiket. Påvirkes ikke av månen Mange tror at det er flere fødsler ved fullmåne. Trovik har også undersøkt dette, ved å plotte inn fødselsdato opp mot en månefasekalender. – Men nei, fødsler påvirkes ikke av månen, sier Trovik til Dagens Medisin. Bare 2,2 prosent av babyene i studien hennes frem til juni 2009 ble født på fullmånedøgnet. Informasjonen er hentet fra babyporten.no
Tøvsjura Skrevet 17. april 2011 #2 Skrevet 17. april 2011 vårt 2.barn ble født ved fullmåne i januar 2009 har termin med nr.3 i morgen og det ser ikke ut som om det blir noe fullmåne-barn igjen her, gitt.
mammatil4ioktober :) Skrevet 17. april 2011 #3 Skrevet 17. april 2011 Dei to gutane eg har født, er begge født tirsdag morgon Så dette stemmer nok ikkje No er eg gravid med nr 3 og spent på kva dag han/ho blir født
S+C - KS 27.05.11 Skrevet 18. april 2011 #4 Skrevet 18. april 2011 Heheh, morro. Men min første ble født ved fullmåne, en tirsdag.... Og den natta var det rekordmange fødsler på akkurat det sykehuset :-) Var hvertfall det de i ettertid sa med tanke på at jeg syns jeg så litt for lite til jordmora gjennom den natta småen ble født.
Linda :) Har født nr 2 <3 Skrevet 18. april 2011 #5 Skrevet 18. april 2011 Sønnen min kom også på en tirsdag Hehe
2små,rosa&blå Skrevet 18. april 2011 Forfatter #7 Skrevet 18. april 2011 hehe, høres ikke ut som om dette stemmer så bra da (-; Det gjelder jo naturlige fødsler da forresten. (ikke satt i gang, keisersnitt o.l)
RockMyWorld Skrevet 18. april 2011 #9 Skrevet 18. april 2011 Det stemmer for meg!!! Første kom en mandag, nr 2. kom en lørdag :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå