Gå til innhold

Morsomme fakta om fødsler (-;

Anbefalte innlegg

Skrevet

De aller fleste babyene blir født natt til en fredag. Færrest blir født på tirsdager selv om lillejenten på bildet er født - nettopp på en tirsdag. Tirsdag er dagen med færrest fødsler.

Mandag, fredag og lørdag

De fleste nyfødte kommer til verden mandager, fredager og lørdager, viser statistikk fra Føderiket.

Påvirkes ikke av månen

Mange tror at det er flere fødsler ved fullmåne.

Trovik har også undersøkt dette, ved å plotte inn fødselsdato opp mot en månefasekalender.

– Men nei, fødsler påvirkes ikke av månen, sier Trovik til Dagens Medisin.

Bare 2,2 prosent av babyene i studien hennes frem til juni 2009 ble født på fullmånedøgnet.

Informasjonen er hentet fra babyporten.no

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vårt 2.barn ble født ved fullmåne i januar 2009 ;) har termin med nr.3 i morgen og det ser ikke ut som om det blir noe fullmåne-barn igjen her, gitt.

Skrevet

Dei to gutane eg har født, er begge født tirsdag morgon :)

Så dette stemmer nok ikkje :) No er eg gravid med nr 3 og spent på kva dag han/ho blir født :)

Skrevet

Heheh, morro. Men min første ble født ved fullmåne, en tirsdag....

Og den natta var det rekordmange fødsler på akkurat det sykehuset :-) Var hvertfall det de i ettertid sa med tanke på at jeg syns jeg så litt for lite til jordmora gjennom den natta småen ble født.

Skrevet

Sønnen min kom også på en tirsdag :) Hehe :)

Skrevet

Gutten min kom også på en tirsdag..:) Hih

Skrevet

hehe, høres ikke ut som om dette stemmer så bra da (-; Det gjelder jo naturlige fødsler da forresten. (ikke satt i gang, keisersnitt o.l)

Skrevet

Jepp :) Det regnet jeg med :)

Skrevet

Det stemmer for meg!!!

Første kom en mandag, nr 2. kom en lørdag :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...