Saftsuse 84 Skrevet 17. april 2011 #1 Del Skrevet 17. april 2011 Har alle symptomene, mend untakk av diare.. Jeg har ikke akkurat diare, men tiltider ganske løs maga, og kanskje innimellom litt diare. Går ca 10 gange rpå do hver dag. Kommer ikke bestandig avføring, men masse slim og blod. Vist jeg promper kan jeg risikere å måtte skigte båd etruse og bukse.. Har vært på coloskopi, var på dette i juli. Da var det ikke like ille som nå. Vevsprøvene var bra. Konkulderte med irritabel tarm. Var på CT etter dette. Også her var alt ok. På dette tidpunktet spiste jeg nesten ikke i det heletatt for å ubbgå problemer, men gikk ned veldig mye og var fullstendig tappet for energi. Nå når jeg har begynt å spise igjen, springer jeg på do hele tiden. Holder vekta, men tilstanden er utrolig ubehagelig. Min far har ulcerøs colitt og hans kusine har Chrons. Flere i familien har samme syptome ruten å ha fått noen diagnose. Jeg tok kontakt med lege igjen nå, og er nok en gang henvist til undersøkelser.. Men frykter på en måte samme resultat som sist. Jeg vil selvfølgelig ikke ha noen av disse sykdommene, men jeg trenger hjelp.. Jeg er redd hver gang jeg går på do, for av og til er det virkelig masse blod i do... Noe e jo galt, det må det jo være, irritabel tarm gir da ikke slike syptomer?? Noer her som har hatt noe lignende?? Det er 1,5 år siden jeg merket dette, begynte i det små. Startet i det jeg begynte på jobb etter endt fødselspermisjon, jeg trivdes ikke i jobben, det var masse stress og en del ubehagelige situasjoner som skjedde på dette tidspunktet. Trodde derfor på at det kunne være irritabel tarm, iogmed stress. Byttet jobb, og trives nå utrolig godt! Men, symptomene er veldig mye verre... Tror derfor ikke dette er irritabel tarm. Kunne vært hemorider som gjorde til at jeg blødde, og slim er heller ikke uvanlig ved denne tilstanden/syndromet, men jeg har jo ikke hard mage som skulle gjort at jeg fikk hemorider. Ikke har jeg vondt i endetarmen heller. Men jeg har utrolig vondt i magen når jeg går på do. Jeg kjenner liksom at det rører på seg, og jeg får skikkelig gåsehud pga smerter... Sorry detaljene her folkens, men det er nå slik det er, og jeg vet ikek hva som feiler meg. Har hørt det er en forening for magelidelser som UC og Chrons. Noen som vet om man kan henvende seg dit om man ikke har fått en diagnose også? Veldig takknemlig for svar.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143149917-har-tegn-p%C3%A5-ulcer%C3%B8s-colittchrons-men-legene-finner-ikke-noe-galt-har-blitt-mye-verre-siste-halv%C3%A5r-hv-akan-jeg-gj%C3%B8re/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
V&A Skrevet 17. april 2011 #2 Del Skrevet 17. april 2011 hei hei! uff stakkars deg høres veldig ubehagelig ut!!! jeg har ikke noen svar til deg, men kan jo fortelle at min søster har ulcerøs kollitt... hun fikk det da hun var 11 år, og hun merket det med blod i avføringen. hun trodde selv det var denne E-coli bakterien, og de gikk for å sjekke. fant ut at det var UC . hun gikk da på masse medisiner, men hun var aldri innlagt på sykehuset. MEN hun gikk ekstremt fort ned i vekt. hun har allti vært tynn, men nå var hun bare skinn og bein. da sa legene at hun måtte spise så mye egg og bacon til frokost (på brød) som hun kunne for å bare legge på seg. nå går hun på medisiner som gjør at alt holder seg stabilt, og skal i morgen på en sjekk for å se hvordan det står til. men kusinen til min samboer er 18 år, og for 6 mnd siden fikk hun UL diagnosen. hun ble så syk, ingen medisiner fungerte og hun har nå fått utlagt tarm stakkars Men denne kan hun operere inn igjen etter en stund fikk hun beskjed om hvis alt var vel. håper du finner ut av det fortest mulig! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143149917-har-tegn-p%C3%A5-ulcer%C3%B8s-colittchrons-men-legene-finner-ikke-noe-galt-har-blitt-mye-verre-siste-halv%C3%A5r-hv-akan-jeg-gj%C3%B8re/#findComment-143149982 Del på andre sider Flere delingsvalg…
It's all about me Skrevet 18. april 2011 #3 Del Skrevet 18. april 2011 Har du blitt testet for cøliaki? Cøliaki og ulcerøs colitt har mye av de samme symptomene. Tror cøliakiforeningen www.ncf.no er har medlemmer fra begge grupper. Hadde iallfall bedt om en test for det om det ikke allerede har blitt gjort. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143149917-har-tegn-p%C3%A5-ulcer%C3%B8s-colittchrons-men-legene-finner-ikke-noe-galt-har-blitt-mye-verre-siste-halv%C3%A5r-hv-akan-jeg-gj%C3%B8re/#findComment-143150613 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mphs Skrevet 18. april 2011 #4 Del Skrevet 18. april 2011 Selv om du ikke var i en aktiv periode da du tok koloskopi ville de sett arrene etter Ulcerøs kolitt. Men siden de ikke har funnet ut hva det er bør du nok stå på for å se hva det kan være. Jeg hadde blodig diare ca. 20 ganger om dagen før jeg begynte på medisiner. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143149917-har-tegn-p%C3%A5-ulcer%C3%B8s-colittchrons-men-legene-finner-ikke-noe-galt-har-blitt-mye-verre-siste-halv%C3%A5r-hv-akan-jeg-gj%C3%B8re/#findComment-143150799 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå