Gå til innhold

Hva spiser babyene deres til middag? (ca 10 mnd)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva lager dere? Vi har prøvd en del ulike middagsglass, stort sett med lite hell - han vil ikke ha, og brekker seg av omtrent alt. Han er 10 mnd og jeg synes det er på høy tid å spise litt annet enn bare grøt og most frukt.

Har prøvd noen oppskrifter på barnemat med kylling, men heller ikke det er noen favoritt.

Hva spiser deres små til middag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han spiser stort sett det vi spiser. Kjøttkaker, fisk, kjøttdeig, potet, grønnsaker, saus, pølser, pannekaker......Nå er han så stor, så middag blir bare lettere og lettere. Gutten min liker heller ikke babymat på glass, dvs middagsglassene da. Hvis vi skal ha mye krydder eller salt i maten, tar jeg av til ham først.

Gjest JuniGull10 og mange drømmer
Skrevet

Min spiser alt han får, men han har for det meste fått middagsglass frem til nå. Nå som han har blitt større, så er det mye enklere, så nå går jeg inn for å lage middag hjemme han også kan få. F.eks.:

I dag fikk han smake på fiskepinner for første gang og han elsket det! Og fiskepinner er enkelt å lage: Skjær opp fileter i passe stykker, vend filetene først i hvetemel, så i egg, derretter i griljermel, brødsmuler eller couscous og stek! :-) Det er flott mat når de skal lære å spise selv også. Jeg serverte det med et grønnsaksmosglass.

Du kan også koke poteter og torskefilet, mos dette sammen og lag "kaker" vend dette i de samme blandingene som ovenfor og stek! De har jeg også servert med grønnsaksmos som tilbehør.

Jeg har et inntrykk av at intr. øker når de får spise litt selv og fiskepinner er lett å spise selv, da kan du snike inn en skje med grønnsaksmos innimellom. Det fungerer iallfall her, men som sagt så er min veldig matglad.

Skrevet

Mini vil ikke ha annet enn 6-mnd glassene, brekker seg av 8-mnd glassene og kan ikke spise vanlig mat, får det bare i vrangen, men vedder på at han også, som de fleste andre barn jeg kjenner, spiser vanlig mat innen et halvt år. Ingenting å stresse med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...