Gå til innhold

Gutten min på 9mnd er mye plaget med oppkast :((

Anbefalte innlegg

Dette bynte for ca 4uker siden og da var vi til fastlegen med han,fikk beskjed om at han hadde omgangssyken og at dette ville gå over. Den tiden gikk vi over til rismelk og oppkasten gav seg - om dette var tillfeldig hvet jeg ikke.

På torsdag bynte dette på'n igjen, da kaster han opp middagsmaten og etter melka så da var det over til rismelk igjen. Men middagmaten kommer forsatt opp... Merker jeg byner å bli en bekymret mamma for dette er ikke omgangssyken - han har ikke feber og allmentilstanden er på topp :)))))

Tenker at dette kan være noe allergi. Noen som har vært borti noe lignene ?????????????

Fortsetter under...

Vi hadde det slik i 2 aar foer vi fikk bekreftet at mini hadde melkeallergi... Han kastet opp alt , somregel mange ganger til dagen.

Hadde proevd en uke eller 2 uten melk, les alle innholdsdeklarasjoner osv for deretter gjenninnfoere melk igjen Faar dere samme resultatet da hadde jeg gaatt ut fra at det var melka som gjorde det.

Slik slet vi med vår gutt som har cøliaki før vi fik diagnosen.

Han kastet opp hver dag i to mnd. Fikk høre det var magevirus hos flere leger.

Å kutte ut melk kan hjelpe siden den delen som bryter ned melken sitter ytterst på tarmtottene som glutenen ødelegger hos en cøliakiker.

Hadde derfor dratt til fastlegen of forlangt en cøliakitest.

Og bare for å dementere det mange fastleger faktisk tror:

- Nei en må ikke ha diare for å ha cøliaki.

- Ja en kan få det i så ung alder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...