Gå til innhold

Mistet meg selv, eller bare blitt voksen?

Anbefalte innlegg

I mine yngre dager var jeg fullstendig avhengig av musikk. Når jeg gikk, kjørte, hjemme, ja overalt. Jeg var et dyremenneske av rang. Likte å ri, trene hund, katter, kaniner, osv. Jeg passet hunder, var i stallen om jeg så bare fikk lov å strigle.. Likte å gå ut på byen.. Ikke sånn mye, men av og til. Hadde masse gutte-venner. Kun gutte-venner. Ja og en del andre ting.

I dag kan jeg ikke si jeg liker dyr spesiellt mye. Vi har en hund, men hun irriterer meg mer enn jeg har glede av den. Ei venninne maser om at jeg må dra i stallen med henne. Hun påstår jeg ikke vil dra siden samboeren min ikke tåler hest, men egentlig tror jeg det bare er at jeg ikke har lyst. Jeg hører sjelden og aldri på musikk lengre, utenom i bilen. Men da er det radio-musikk. Har ingen cd-plater der. Men musikken savner jeg. Det skal jeg ærlig innrømme. Noen kvelder når samboer er borte kan jeg høre på musikk og kose meg så sinnsykt mye. Men det er sjelden.

Har heller ingen gutte-venner lengre. Men det er naturlig. Ville ikke likt det spesiellt godt om saboer skulle hatt en masse jentevenner.

Går aaaldri ut. Sitter hjemme med pc'en i fanget eller broderer av alle ting (nei, jeg er ikke 60).

Derimot så har jeg begynt med masse nye ting. Fisker og jakter. Er instruktør i leirdueskyting på skytebanen her i bygda. (Disse hobbyene har kommet sammen med samboer, selv om jeg likte slike ting før han også, bare utøvde dem ikke) Har fått en del jente-venninner, som jeg synes er koselig. Har campingvogn og barn ;)

Hva tror dere? :)

Fortsetter under...

Livet går i faser, vi forandrer oss gjennom de forskjellige fasene.

Jeg tror livet hadde føltes veldig langt og kjedelig om vi skulle gjøre de samme tingene, like de samme tingene og være sammen med de samme menneskene hele livet gjennom.

Noen mennesker følger oss gjennom livet, noen interesser følger oss gjennom livet, det gir oss stabilitet og trygghet.

Men heldigvis kommer det inn nye mennesker, nye interesser og nye opplevelser også, det gir oss glede og utfordringer. Det gjør at vi trives, ikke blir deprimerte og slipper kjede oss.

Nyt livet ditt her og nå, kos deg med de tingene denne fasen bringer med seg og gled deg til nye ting som kommer etterhvert isteden for å sørge over ting som har vært.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...