Pittamitta Skrevet 17. april 2011 #1 Skrevet 17. april 2011 vi vurderer å reise til Side i starten av Juni. 2 voksne og 2 barn på 2 og 5 år. Jeg har da lest "skrekk historier" om innleggelse på "60-talls sykehus" der nede ...så får litt hetta hvis det skulle skje noe...hvordan er det med lege,legesenter sykehus der nede?, De forsikringene man kjøper gjennom reiseselskap holder vel? Tar også gjerne imot tips om plassen,hotell,mat og barnevennlighet :-)
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 17. april 2011 #2 Skrevet 17. april 2011 Ag sykehus skal du ikke uroe deg. Om dere velger å reise med Ving, har de et samarbeid med et super flott sykehus og gode leger. Og det sykehuset samarbeider med forsikringsselskapet du har igjennom Ving, og de forsikringene holder i massevis. Har ikke selv blitt innlagt, men har jobbet for Ving og vært mye på sykehuset hvor jeg har vært å besøkt gjester vi har hatt som har blitt innlagt.. Ang. hotell kan jeg anbefale Side Resort, med tanke på barnevennlighet, de har fine bassengområder, mini disco på kvelden og aktiviteter på dagen med norsk/dansk/svensktalende guider, og noen lokale som er med på å arrangere leker/dans/konkurranser/ansiktsmaling etc for ungene.. Nært sentrum og restauranter, gratis buss til og fra stranden flere ganger om dagen (den østre stranden). Går fint an å gå til og fra stranden også, da anbefaler jeg den vestre istedet, da den er mer langrunt - med tanke på barna) - Om dere går på den vestre stranda, er det mange restauranter bortover som har solsenger. Spør først hva de koster, da mange av dem er gratis. Ikke betal noen for det, da går dere heller til neste. Om dere kommer flere ganger til samme sted, har de ofte "service" for dere og kjører/henter dere hver dag til hvilken tid dere vil.. De har mye god mat i Side (Tyrkia generelt) I tillegg til at jeg har jobbet der nede en sesong, har jeg også feriert mye der nede: *Menemen (en tyrkisk "omelett" som er godt å spise til frokost) *Lamachun (en slags pizza med lammekjøtt) *Sac kavurma (en slags gryterett, anbefales) *Testi kebab (serveres i en leirkrukke, en blanding av diverse kjøtt og grønnsaker) Var det jeg kom på nå av mat.. De har masse til ungene også, hamburger, spagetti, pomfri, pannekaker etc. Kan anbefale Umut Restaurant (da burde dere ta taxi da det kan være et stykke å gå for ungen(e)) der er det billigere enn de fleste restauranter, og du får SUPER god mat. Er en del tyrkere som også spiser der, så da vet man at det er litt ordentlig TYRKISK mat. På den vestre stranden har Tropic Hotel veldig god mat, og nede i gamlebyen er det også mange gode restauranter.. Ving samarbeider med mange, så snakk med guidene, og de kan kontakte restaurantene for dere og de har som regel service og henter dere på hotellet om dere bestiller bord. Kan anbefale Side på det sterkeste. Har ikke vært der siden 2009, men de har visst fått en kjempe fin stranpromonade på den vestre stranden.. (Raga hotell ligger rett ved den stranden, og kan også anbefales om dere ikke er så opptatt av å være på hotellet hele dagen/kvelden, da de ikke har noen underholdning for barna på fagen/kvelden). Juni er også en fin tid å reise på... Ikke så alt for varmt da!!
Pittamitta Skrevet 17. april 2011 Forfatter #3 Skrevet 17. april 2011 ahh,du er SUPER :-). Tusen hjertelig takk for all god info :-).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå