Gå til innhold

Sjekker allmennleger åpning?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen gjør det og noen gjør det ikke. Du må bare sjekke med din... Var nettopp hos en vikar siden min fastlege er i Tanzania 14 dager, hun var av den mening at det var helt unødvendig og uhensiktsmessig å måle åpning, mens min vanlige fastlege gjør det om jeg hører om han vil.

Skrevet

Er forsåvidt enig i at det er unødvendig og uhensiktsmessig å sjekke, siden man kan gå moden og med åpning lenge før det skjer noe mer. Man skaper bare urealistiske forhåpninger om at fødselen er nært forestående, når man alikevel kan gå både til termin og overtid.

Tror også flere og flere leger/jordmødre har gått bort ifra å sjekke, ihvertfall før termin.

Skrevet

Ja varierer nok fra lege til lege. Min sjekket 4 dager før termin når jeg ventet første - da var det ingen antydning til modning - sa derfor at det iallefall ikke ble fødsel neste dag. Så når jeg våknet neste dag med kynnere med tak i ryggen tenkte jeg ikke mer på det - men det tok seg opp utover dagen og ble fødsel rett før midnatt. Andre går lenge med et par cm med modning - så er vel egentlig ikke mye å bli klok av om det er modning eller ei. På nr to sjekket han ikke modning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...