Gå til innhold

Er det noen som har ordentlig peiling på ernæring og slanking her?

Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt hjelp her. Jeg er 1.65 m og veier 92 kg. Jeg har pcos så det er treige kiloer. Jeg trenger hjelp til å klare å gå nå ned i vekt, og lavkarbo er ikke noe for meg. Er det noen som kan dette og kan hjelpe meg til å komme i gang? Hvor ofte burde jeg trene, og hva burde jeg trene? Hva ofte burde jeg spise og hva kan jeg spise som ikke er lavkarbo?

All hjelp mottas med takk:)

Fortsetter under...

det som hjelper for meg da er vektklubben på vg,der har jeg fått oppgitt hva jeg kan spise til dagen for å nå målet mitt og så legger jeg inn alt jeg spiser.Er det noe jeg er usikker på kaloriinnholdet på sjekker jeg det før jeg spiser det.Hender jeg veier mat også for å ikke gå over-dette er helst på middager da.

Hvor mye trener du/har du trent i utgangspunktet da?Kommer jo litt ann på det..Er du ikke trent fra før av er det greit å begynne rolig,men med hvertfall 30 min gåtur til dagen.

Jeg trente ca 2-3 ganger i uken når jeg begynte-nå trener jeg 6 ganger i uken-det gir jo resultater det:)Men om man er i full jobb og har barn rekker man sjelden å trene så mye-men da hjelper det hvertfall med disse 30 min til dagen:)

Anbefaler deg også å bruke målebånd,ikke ha så stort fokus på vekten om du skal begynne å trene mye..Muskler veier mer.

Lykke til:)

ed snart ti års erfaring med raske/enkle slankekurer vil jeg påstå at sånne dietter ikke virker,du går muligens ned ja.Men like fort/fortere opp att!

Det eneste som faktisk hjelper er: legg om kostholdet,bli mer bevisst på det,trening og rett å slett en livsstilsendring!

(eller fettsuging)

Sats ikke på kurer, men omlegging av kosthold og trening er tingen.

Ligg med underskudd på ca 500 kcal pr dag da går du ned

ca 1/2 kg i uka, sats på langvarig nedgang.

Meld deg inn i vektklubb.no eller legg inn alt du spiser på vektklubben.no(gratis) - da får du veiledning (vektkklubb)

og kan legge inn alt du spiser og får en fin beregning på hvor mange kalorier du får i deg.

Spis regelmessig - 4 hovedmåltider og minst 2 mellommåltider pr. dag. Tren både styrke og kondisjon flere ganger i uka.

Noe du liker ? Svømming, helsestudio,.... zumba er gøy!!

Gå turer gjerne daglig.

Spis maks 2 brødskiver pr måltid - eller 3 knekkebrød.

Bruk sunt pålegg som mager kalkun/skinke, makrell i tomat, magerost og pynt med agurk, paprika, tomater.

Spis magert kjøtt, fisk og masse grønnsaker. Litt pasta, ris eller potet.

Spis nok på dagtid så slipper du å småspise søtt og sånt utover kvelden. Spis gjerne lunsj/frokost med egg og kutt ned på brød.

Drikk litt lettkakao hvis søtbehovet kommer. Ta vitaminer -sink hjelper for søtbehovet.

Spør legen om han vil skrive ut tabletter til deg, ...husker ikke navnet , men de skal dempe sultbehovet.

Tusen takk for gode svar:) Jeg trener ca en gang i uken nå (bare latskap som gjør at jeg ikke trener mer), men har et håp om at jeg skal finne lysten igjen og trene 3-4 ganger i uken igjen. Jeg gikk ned 11 kg i høst, og da var jeg mer eller mindre avhengig av jogging...vel det gikk over da vinteren kom :S

Hva er lettkakao? Skal virkelig gå inn for det nå, hadde vært deilig å bli ferdig en gang for alle:)

Annonse

Bare kakao med mindre sukker, blandes i vann.

Hjelper meg når søtbehove melder seg;) Sikkert ikke greit å drikke mye, men en kopp er helt greit.

Jeg sliter jeg også ;)Elsker sjokolade og godis, har nesten et sykt forhold til det, så jeg må ta meg sammen jeg også.

Tablettene heter forresten Reducil, fås på resept.

Lykke til :-)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...