Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er fordi 1. noen embryoer ikke overlever PGD prosedyren og 2. de finner ut hvilken embryoer er abnormale og dermed eliminerer ca. halvparten av de befruktede egg. Så, hvis du har f.eks. 10 befruktede egg, så tar de PDG på ca. 6 stk (de største/beste), kanskje 1 ikke overlever, av de 5 resterende er kanskje 3 genetisk abnormale. Da sitter man igjen med 2 embryoer som kan settes tilbake. I en normal prosess uten PGD vil man tro at man har 6 fine egg som potensielt kan settes tilbake, uten å vite om de er genetisk abnormale eller ikke.

Hei!

Som Lillevenn svarer, så er det gjerne mange egg som går tapt i denne prosedyren. Sist forsøk fikk jeg ut 27 egg, 12 lot seg befrukte og ble gentestet, 10 av de var ''syke'' og av de 27 eggene jeg fikk ut var det da kun 2 som var friske til å settes inn igjen. Ingen på frys. Men jeg ønsker heller å få eggene mine gentestet enn å få 10 aborter fordi de er ''syke''.

Takk for all denne informasjonen! Da forstår jeg en del mer. Må bare spørre litt mer inngående - er det noen embroer som går tapt kun pga prosedyren, som eller kunne vært levedyktige embroer, altså at de går tapt pga at de testes?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...