Anonym bruker Skrevet 17. april 2011 #1 Del Skrevet 17. april 2011 Jeg har et godt liv. Et nydelig og snilt barn, en mann som er snill og god. Økonomien er grei, vi klarer oss godt vi. Arbeidsfordelingen i hjemmet er ikke rettferdig, jeg gjør alt. I tillegg til 100% stilling. Har prøvd å endre på dette men mannen vil ikke ta i et tak, han bare utsetter det eller sier bent nei. I det siste er jeg blitt så trøtt. Irriterer meg lett og stresser. Matlysten er helt borte og jeg blir kvalm de gangene jeg presser i meg litt mat. Griner hver dag (i skjul) og har en uro-følelse i kroppen. Hjertet slår et par ekstra slag på kvelden når stillheten senker seg. Har fått mye kviser. Jeg vil ikke tro jeg er deprimert, har jo så mye å være takknemlig for. Men lurer på om jeg kanskje begynner å bli det en kaller utbrent? Det huslige er det ikke noe å gjøre med, skal det bli gjort må jeg ta det selv. Men hva kan jeg gjøre for å føle ro og glede igjen, er det noen som har en "oppskrift" eller gode råd? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143149148-h%C3%A5per-noen-som-har-v%C3%A6rt-utbrente-er-utbrente-kan-se-hit-litt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. april 2011 #2 Del Skrevet 17. april 2011 Finn ting som gir deg glede, og prioriter det! Vi har alle ting som tapper oss for krefter, løsningen er å fylle på med positiv energi så vi kan takle det uten å bli utbrent eller deprimert. Noen har trening, noen danser, noen har venninneklubber, noen har hobbyer, noen løper i skogen, noen tar et språkkurs, du må finne ut hva som kan gi deg påfyll. Vi har valgt å ha vaskehjelp, det er virkelig verdt sin vekt i gull, helt seriøst. Jeg dropper med glede noen andre luksusartikler som ukeblader, dyr mat, klær e.l. for å lønne den damen. Å komme hjem fra jobb til et hus som lukter helt rent er pur lykke! Jeg har også valgt å gå litt ned i stilling, nå jobber jeg bare 80%. Det er mye organisering, klesvask, handling og styr nå i småbarnsfasen, og vi prioriterer å ha litt mindre penger til ferie og luksus og heller jobbe litt redusert. Jeg har nå 6-timers arbeidsdag så jeg rekker å evt handle litt o.l. på vei hjem fra jobb og slipper stresse livet av meg de dagene det er fritidsaktiviteter, barneselskaper e.l. Jeg ta meg også en fridag uten lønn i ny og ne, ikke for å ha barna hjemme (faktisk!), men for å komme litt ovenpå her hjemme, gjøre de tingene jeg ikke rekker og rett og slett få hvilepuls. Gå en lang tur i skogen, en rolig dusj helt alene på badet, lese litt i en bok eller sitte litt på verandaen. Dette koster penger, men jeg trenger det for å fungere. Mannen min er helt anderledes skrudd sammen og kan fint jobbe 12 timer i døgnet uten å bli sliten, jeg trenger litt tid for meg selv av og til og ikke minst mindre stress. Nå føler jeg vi har funnet en balansegang som passer oss alle, mannen jobber med glede overtid en kveld for å lønne vaskehjelpen, og vi er begge fornøyd. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143149148-h%C3%A5per-noen-som-har-v%C3%A6rt-utbrente-er-utbrente-kan-se-hit-litt/#findComment-143149194 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. april 2011 #3 Del Skrevet 17. april 2011 Her lar vi det flyte ganske ofte. Regner med at mannen din ikke forlanger at huset skal skinne siden han ikke bidrar. Jeg klarer å lukke øynene for litt rot og slappe av i allefall. blir nok tid til å ha et ryddig hjem den dagen barna flytter ut, tenker jeg.. Så lenge du har en snill mann og barn så nyt heller tiden med dem. Gi mannen din litt spesiell oppmerksomhet og skap litt spenning mellom dere. Ta ansvar for å holde liv i forelskelsen. Det gjør jeg og alt blir lettere når man er litt forelska :-D Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143149148-h%C3%A5per-noen-som-har-v%C3%A6rt-utbrente-er-utbrente-kan-se-hit-litt/#findComment-143149236 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. april 2011 #4 Del Skrevet 17. april 2011 Tusen takk for gode svar begge to Huset skinner ikke det altså, men når tapatet ramler ned(gammelt og slitt) og oppvasken har hopet seg opp bør det jo tas Jeg har ingen hobbyer utenfor hjem og jobb, og kanskje det kan være en løsning.. Få litt input utenfra! Setter stor pris på at dere tok dere tid til å svare meg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143149148-h%C3%A5per-noen-som-har-v%C3%A6rt-utbrente-er-utbrente-kan-se-hit-litt/#findComment-143149284 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. april 2011 #5 Del Skrevet 17. april 2011 tapetet* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143149148-h%C3%A5per-noen-som-har-v%C3%A6rt-utbrente-er-utbrente-kan-se-hit-litt/#findComment-143149286 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå