Gå til innhold

Okei, nå ble jeg paff. En mannlig sykepleiestudent klarte å lire av seg at

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner jeg blir oppriktig engasjert og provosert her jeg sitter (sjelden jeg blir det av en tråd her inne, men denne klarte å få meg i fyr og flamme)

slike forståsegpåere og bedrevitere har jeg langt oppi halsen.

Om en sykepleier... enda værre en student (hva vet vel han om han ikke har vært i arbeidslivet en stund å sett noe annet en teoribøkerne, som tydeligvis ikke henger på greip) hadde kommet å sagt til meg at kvalmen, trøttheten, tissetrangen, ømheten i brystene og ikke minst ingen menstruasjon ikke er reelle symptomer så hadde jeg edd ham om å komme med bøkerne sine å bevise det for meg, samtidig som jeg har bedd ham om å ta seg en tur til noen som faktisk kan om emnet sitt (f.eks en jordmor) å få seg litt kunnskap.

Hvor i all hverden har han lest at man somregel ikke kan kjenne graviditeten før etter 16 uker?

hilsen spl.stud...

Fortsetter under...

Skrevet

ser nå du skriver 20 uker som er enda verre. "rister på hodet"

Skrevet

En mannlig sykepleierstudent kan fint vite MYE mer om graviditet enn en andregangsgravid...

Ikke nødvendigvis i egenskap av å være sykepleierstudent, for det er relativt overfladisk lære om temaet under utdannelsen.

Dog er det faktisk en meget oppegående lærebok man har om emnet (i alle fall den vi hadde), så ved å virkelig sette seg inn i og lære seg alt som står i den vil han nok vite mer om graviditet og fosterutvikling enn hva som står rundt på nettet og i div populærvitenskapelige bøker om temaet.

Og han kan f.eks være spesielt interessert i temaet, mulig han tenker å videreutdanne seg til jordmor og av den grunn har lest seg opp på emnet. Kanskje han er dedikert kjæreste til en gravid, eller sågar flerbarnspappa.

At HI selv er gravid for andre gang er absolutt ingen garanti for særlig kunnskap, det ser man jo lett her inne hvor det florerer av manglende kunnskap og rare forestillinger om både det ene og det andre.

Verken det å ha en livmor eller å være gravid er noen garanti for kunnskap, og det å være mann er ingen garanti for at man ikke kan noe om emnet.

Når det er sagt, om han er gjennomsnittsstudent uten ekstra innsats og interesse for faget så er det nok meget usannsynlig at han kan mer enn deg om emnet.

Hilsen sykepleier og tobarnsmor :)

Skrevet

Ja han kan fint vite mye mer om graviditet, for boka jeg også har er veldig utfyllende og går ned i detaljer. Men man sier da ikke til en andreangs gravid at jeg vet mye mer enn deg, og at du har graviditetsymptomer er bare tull for de fleste ikke merker graviditeten før ette 20 uke????

Skrevet

Når det gjelder helsepersonellet i Norge så har jeg ingen tillit, da særlig ikke til allmennlegene/sykepleiere

Skrevet

kan jeg spørre om hvorfor 22:15?

Ingen er vel like...

Annonse

Skrevet

Jeg har to barnløse sykepleiervenninner, og ingen av dem kan noe som helst om graviditet og fosterutvilkling.

Jeg spure gynekologen min, som er spesialist på området, om det faktisk var mulig at jeg hadde kjent liv siden uke 14, som jeg selv mente jeg hadde.

"Vel jeg er mann og har aldri gått gravid, så jeg kan neppe motbevise deg på det", var hans svar.

Men din mannlige sykepleierstudent visste åpenbart bedre:)

Skrevet

Jeg er sykepleier og vi hadde ikke om svangerskap og fødsel på skolen i det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...