Stoltmamma:) Skrevet 17. april 2011 #1 Skrevet 17. april 2011 Ble satt igang på onsdag med en modningspille kl 11:00. Jeg var da helt umoden og lå i en seng en time etter jeg fikk pilla. Klokka 16:00 fikk jeg neste modningspille, men det skjedde fremdeles ingenting med modning eller åpning. Når de skulle sette den tredje pilla klokka 20:00 begynte jeg å merke det litt i ryggen, så de valgte å avvente en stund. Klokka 22:00 kjente jeg det begynte å ta litt i ryggen og lå da inne på et venterom. Det var veldig uregelmessig og de håpet på sykehuset at dette skulle gjøre noe med modningen men de skulle vente en stund med å sjekke meg. Da klokka ble 00:30 gjorde det så vondt så jeg gikk i dusjen. I løpet av 15 min hadde smertene blitt slik at jeg hang i snora og jordmor og lege kom og jeg krevde keisersnitt fikk da beskjed om: "Du får ikke en operasjon bare fordi du har litt vondt!!".. de ga meg to smertestillendetabletter og når dette ikke hjalp noe, ga de meg en sovetablett. Dette fungerte heller ikke og jordmoren kom da tilbake og sa at vi kunne flytte inn på en fødestue slik at jeg kunne få lystgass. Dette takekt jeg selvfølgelig ja til! La da med maska limt til munnen og da sa jordmoren at hun kunne sjekke meg selv om hun trodde dette kun var modningsrier.. 7-8 cm var jeg da og da ble det varmt i skoa på jordmoren. Hun løp ut for å finne legen for å sette epidural på meg, men legen var opptatt og jeg måtte vente i 20 minutter. Klokka 02:00 ble epiduralen satt men det var ikke i ryggen eller magen mine smerter satt på dette tidspunktet. Det var lenger ned Klokka 02:30 begynte jeg å ville presse, og det ble satt en elektrode på hodet til babyen. Hjerterytmen gikk en del ned, så 03:15 kom legen tilbake og hjalp til med vakuum. Lille gutten kom ut som supermann så det ble noen sting. Vil bare si at jeg var et nervevrak før fødselen. Både pga selve fødselen og en ekstrem angst for sprøyter! Jeg opplevde fødselen som bedre enn jeg hadde trodd det skulle være og det er så mye skrekk og gru historier som dere IKKE må høre på! Epidural og sying og alt det andre er IKKE så ille som det høres ut som og gaven dere får for arbeidet når dere er ferdig er verdt ALT!! Lykke til dere som venter (jeg gikk 10 dage rpå overtid før de satte meg igang) Fødestøv sendes videre
Linda :) Har født nr 2 <3 Skrevet 17. april 2011 #2 Skrevet 17. april 2011 Gratulerer så masse med gutten <3 Gleder meg til det er min tur Kos deg masse med godgutten din
Bifrost 2 barn<3 Skrevet 17. april 2011 #3 Skrevet 17. april 2011 Gratulerer så mye!) Så flott at du hadde en positiv opplevelse! Heldig at det gikk så fort når du først ble satt i gang:) Kos dere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå