Gå til innhold

Bør jeg ringe National Geographic eller bare gå i fosterstilling og rugge i et hjørne?

Anbefalte innlegg

Gjest sug lut

Årets første brunsnegle er oppdaget (og deretter ihjælsalta). Ok, big deal, tenker du sikkert, men altså: jeg bor i et snøhøl uten sidestykke, og har fortsatt ikke bar hage, og beistet kom sneglende over ISEN på terrassen i går morges (ja, det var kuldegrader om natta). Ergo, de kommer til å ta over verden. Ingen fiender og tåler til og med kulda - jeg tror jeg velger fosterstilling.

Fortsetter under...

Bare for å være ekkel så har jeg aldri hatt brunsnegl i min digre hage...

Kommer vel nå,kjenner jeg Karma rett...

Men for all del Lut tror nok du ør gå for rugginga

liker pila sitt forslag, men tror det må være en sykt stor terrasse om den skal inneholde alle sug luts blomster.

men "ingen fiender" er vel noe underdrevet, den har jo deg...hihi..

satse på tørke? det kan dem jo umulig like

Den har faktisk flere fiender; min favoritt; leopardsneglen. Elsker det slimete, lynraske (etter sneglestandard) kannibalske beistet! Hurra!

Og så har man jo deg da, og meg, og våre artsfrender.

Annonse

NEMASLUG er svaret på din bønn. plukk noen individer av djevelskapen, klipp de i to (i ren fryd), dynk de i oppløste nematoder, legg de ut i hagen på plasser sneglene trives (skygge under busker), deretter klipper du de brunsneglene du finner døde i to, og legger de ut som åte til andre brunsnegler :)

Men det er best om naboer også deltar, så da er kanskje fosterstilling tik så greit. (ser de har fått det til i Fræna og Eide kommune)

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...