myramor Skrevet 17. april 2011 #1 Skrevet 17. april 2011 Det er 8 dager siden jeg fødte, og jeg er så sår nedentil. Lurer på hvor lenge det er "normalt" å ha smerter nedentil etter fødsel. Sydde bare ett par sting, men jeg blør/ jhar utflod hele tiden. Det klør litt, og svir noe helt enormt når jeg tisser. Er dette noe å ringe på føden å spørre om, eller er det normalt ennå i noen dager med slike problemer etter fødsel? Lurer på om det er noe galt med stingene.... Noen med erfaringer??
gravid.på.ny Skrevet 17. april 2011 #2 Skrevet 17. april 2011 Jeg fødte for en uke siden nå, og de sydde et par sting rett i nærheten av urinrøret. Det svidde veldig i to/tre dager etter fødsel, så jeg måtte skylle med vann samtidig som jeg tisset. Men det svir ikke lenger på meg. De sjekket stingene før jeg reiste fra barsel, og da så det bra ut. Sjekket de på deg før du reiste hjem? Det klør fortsatt på meg, og fortsatt en del blod og utflod. Det er nok normalt en god stund til, men jeg ville nok ringt føden uansett og fortalt at det svir veldig fortsatt og er sårt.. Lykke til!!
Bøllefrø og spiren:) Skrevet 17. april 2011 #3 Skrevet 17. april 2011 Heisann, uff det der er ikke noe godt.. Svarte for noen dager siden en annen her inne som hadde samme probl stilling. Min erfaring fra forrige fødsel var at jeg hadde veldig vondt/svidde/blødde mye. Klarte ikke å sitte lenge om gangen det var så vondt husker jeg. Klarte heller ikke å gå noe særlig. Jeg brukte en bøtte med lunkent vann og grønnsåpe, denne satte jeg i dusjen og gjentatte ganger iløpet av dagen satte jeg meg ned i bøtten og satt så lenge jeg klarte.. (komisk: besøket satt i stuen og hilste på lillegutt, jeg satt på badet i en bøtte..) Jeg hadde et sting som var gått opp, men jm sa at det ikke var noe annet å gjøre og anbef dette med bøtten og grønnsåpen. Du skriver også at det svir når du er på toalettet, dusjhode til å spyle med mens du tisser kan være til hjelp visst det praktisk lar seg gjøre for deg. Eller at du kan tisse i bøtten når bøttesittingen er ferdig.. Alt for å ha det bra:) lykke til:) det går seg til etterhvert heldigvis, selv om det er veldig vondt når det står på..
Bøllefrø og spiren:) Skrevet 17. april 2011 #4 Skrevet 17. april 2011 Glemte å skrive at jeg hadde det slik i ca 14dg.. Å gå tur i denne perioden gjorde det vondt verre..
♀ RosaPåVei ♀ Skrevet 17. april 2011 #5 Skrevet 17. april 2011 Jeg sydde mye etter første fødsel,og mange av stingene gikk opp,det var et helvete å gå på do,både 1 og 2,men spesielt urinen svidde som bare rakkeren!!! Jeg fikk xylocain gel 2 % (bedøvende gele) av svigermor som hun hadde fått på resept,det var som å komme til himmelen!! Da jeg fødte nr 2 hadde jeg resepten på forhånd (men fikk ikke bruk for den),og det skal jeg ha klart denne gangen også. Lykke til
Jente`06+gutt `11<3 Skrevet 17. april 2011 #6 Skrevet 17. april 2011 Uff, kjenne jeg gruer meg til dette nå. Sist hadde jeg god hjelp av å rett og slett tisse dusjen (med strålen mot underlivet). Sorry altså, sikkert ekkelt - men det var virkelig nødvendig for meg. Denne gangen håper jeg på at samboer kan installere en hånddusj på det ene toalettet vårt, så jeg slipper å bruke dusjen!! Eller at det ikke blir så ille denne gangen. Men jeg ville uansett ringt føden - det er jo de som har "ansvar" for slikt 2 uker etter fødsel! Lykke til!
Bifrost 2 barn<3 Skrevet 17. april 2011 #7 Skrevet 17. april 2011 Jeg var veldig sår og øm i hvertfall i to uker etter fødsel, hadde da også veldig trykk og smertefølelse når jeg sto. Hadde sydd veldig mye. Klødde også, som det gjerne gjør når det gror. Brukte også Xylocain gel som jeg smurte på, brukte forøvrig den reseptfrie de har på apoteket. Etter et par uker begynte det og normalisere seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå