Gå til innhold

Konfirmasjonsgave til svogeren min (hehe, en attpåklatt)..hva kan vi gi?

Anbefalte innlegg

Han ønsker seg Moods of Norway dress, MoN klokke, og en 16gb 3g iPad... prisene på dette er henholdsvis 17.000, 4000 og 4500.. Vi har rett og slett ikke råd til å gi så dyre gaver, kan strekke oss til 2000, men det er også max. Har jo s¨å lyst til å gi han det han ønsker seg, men når kontoen er litt skranten blir det vanskelig :(

Fortsetter under...

alle konfirmanter blir glade for penger! Da har de selv mye av friheten. Tror virkelig ikke han forventer å få så dyre gaver av en enkeltperson. Han har ikke flere søsken som kan gå sammen eventuelt?

Annonse

Gi ham penger! Vi gir "bare" 500 kr til min svigerinne nå når hun skal konfirmeres. Vi har rett og slett ikke råd til mer! Så da syns jeg virkelig ikke 2000 er lite altså! Så kan han som sagt over her heller spare til disse tingene.

Er det forresten ingenting annet han ønsker seg?

Hvorfor flau? Med mindre han forventer å få en slik dress f eks av morfaren sin så er det da ikke flaut, Det er kanskje dette han vil spare til/bruke konfirmasjonspengene på? Ønsker seg neppe en iphone av søskenbarnet sitt liksom.

Gi penger. 1500 er flott fra broren og familie. Tror vi ga det til min svigerinne i fjor :)

Gi pengene, det er mer enn nok og en kjempefin gave.

Om dere vil gi noe litt varig, noe man som regel setter pris på etterhvert, kan dere kjøpe f.eks en nøytral slipsnål og en tusenlapp. Da har han som voksen noe igjen til minne om konfirmasjonen i tillegg til litt penger så han kan kjøpe noe av det han ønsker seg selv.

Andre aktuelle gaver er en skikkelig sovepose, tursekk, termos eller lignende ting som er greit å ha og nesten varer livet ut. Eller gi noe litt kult og "voksent" som er lommelerke ;) Men dere må gi litt penger i tillegg da, ellers kan en 14-åring fort bli litt skuffet, hehe

Ja, jeg som mor blir flau hvis barnet mitt kun hadde kommet med slike ønsker - det være seg til konfirmasjon, bursdag, jul , bryllup el.l.

Så lenge giveren vet at det kun er disse tingene konfirmanten ønsker seg, så må de jo ha fått opplyst dette fra et sted - enten fra konfirmanten selv eller fra hans foreldre. Hadde han ønsker seg PENGER for å spare til disse tingene, hadde det selvsagt vært annerledes....

Jeg jobber i en elektronikk-butikk, og blir like overrasket hvert år rundt juletider og konfirmasjon over besteforeldre (og andre i den eldre generasjonen) som kommer med ønskelister skrevet av barnebarn med KUN dyre gaver som telefoner, spillkonsoller osv osv. De blir så lange i maska når vi forteller de hva barnebarna faktisk ønsker seg (for mange skjønner faktisk ikke hva Iphone eller Ipad er) og ikke minst hvilken pris der et.....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...