gravid.på.ny Skrevet 17. april 2011 #1 Skrevet 17. april 2011 Må bare fortelle litt.. Forrige lørdag var jeg 10 dager på overtid og veldig klar for at det skulle skje noe snart, ellers skulle jeg settes igang mandag. Mannen min og jeg gikk en passe lang tur, noe jeg ikke hadde gjort på lenge så jeg ble litt sliten. Følte ikke at noe fødsel skulle skje med det første, kun de samme kynnerne som jeg hadde hatt lenge. Lørdag kveld når vi så på tv kjente jeg at det rant av meg, det måtte være vannet som gikk. Gikk på do, og da kom det mer.. Ringte føden og de ba meg komme snart. Var der ca 23.00. Hadde min første vonde rie i bilen til sykehuset og så stoppet det opp. Ble lagt inn og mått belage meg på at det tok litt tid. Fra ca 2.00 hadde jeg regelmessige rier med 10 min mellomrom, det var ikke veldig vondt, så jeg ringte ikke etter mannen min før kl 6.00 og ba han komme. Da ble riene vondere. Ca 8.00 måtte jeg få inn en jordmor, og hun sjekket meg. Bare 2 cm, men alt økte i intensitet, så jeg fikk bruke badekaret. Utrolig deilig å synke ned i det varme vannet med eteriske oljer, men fikk liksom ikke holdt meg fast godt nok når riene kom, så jeg visste ikke hvordan jeg skulle ligge/sitte i vannet. Fikk fødestue ca 11.00, 4cm. For å si det slik ble ikke noen ting bedre, så jeg fikk epidural en time før han var ute, hjalp ikke mye, men tok sikkert bort noe av det værste. 14.30 begynte jeg å trykke, og 15.07 var han ute. Å herregud som jeg stønnet og skrek under veis, men for et resultat som kom ut. Så nydelig og perfekt. Alt gikk bra, og nå koser vi oss veldig. Ønsker dere masse lykke til med fødsel og tiden etterpå
Nr.2 <3*FØDEKLAR Skrevet 17. april 2011 #3 Skrevet 17. april 2011 Gratulerer så mye, og lykke til videre )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå