Gå til innhold

Privat prøverør - hvilken klinikk i OSLO ville dere valgt?

Anbefalte innlegg

Hei dere

Hvis vårt siste forsøk offentlig ikke går så har vi planer om å gå privat. Vi skal ta ta 3. icsi-forsøk i en pakke har vi bestemt oss for. Men hvilke klinikk ville dere valgt og hvorfor?

Har kikket litt på nettsidene til Aleris, IVF-klinikken og Volvat. Er så i tvil.

Vi håper jo vi slipper dette på en stund og at det skal klaffe på siste off. forsøk siden det bare er uflaks i følge legen på Riksen, at vi ikke er blitt gravide ennå. :(

Fortsetter under...

Hei Loppa!

Jeg sendte inn henvisning og utskrift av journal til Aleris i dag:-) Så vi har tenkt oss dit. Hvorfor? Hmm, egentlig fordi jeg likte det jeg leste av info på sidene deres, og også pris. Spurte her inne om erfaringer med Aleris, og de som svarte hadde bare gode tilbakemeldinger. Så da ble det Aleris:-)

Jeg trodde IVF-klinikken var skilt ut fra Volvat jeg? Eller er det en klinikk jeg ikke har fått med meg?

Lykke til med siste forsøk!

Hei Loppa og alle som er i samme situasjon.

Vi hadde også tre icsi-forsøk på Riksen, og ble forespeilet at det kun var "et spørsmål om tid". Det hadde de rett i selv, selv om vi ikke kunne fatte det da.

Vi byttet deretter ut sykesengen med en romantisk (og, etter tre forsøk, ganske etterlengtet) tur til Danmark, hvor det er lov til å bruke andre teknikker enn i Norge. Jeg ble gravid på første forsøk i naturlig syklus på klinikk Maigaard.

Mannen min gikk til akupunktur og tok sink/selen-tabletter i 3 mnd. Neste gang reiser vi direkte til utlandet. Uansett utfall, man får jo det man betaler for.

Masse lykke til!

Vi mislyktes med 3 forsøk på Riksen og er nå igang med et forsøk på Aleris. Har betalt for en trepakk med IVF. Foreløpig helt fin erfaring. Man får det man trenger av info, du føler at de hører på deg som et individ, ikke som en på samlebåndet som i det offentlige. Jeg kan ihvertfall anbefale Aleris =) Så får vi se om det blir barn av dette her da...det hadde jo vært litt av en anbefaling hehe

Vi har tenkt litt på Danmark også, men samboer vil gjøre det i Norge/Oslo siden det er nærmest. Jeg har ikke utelukket det enda, får se hvordan siste forsøk går og om Aleris klarer det eller ikke. DA blir det ihvertfall Danmark! :)

Tusen takk! Og lykke til til deg også og gratulerer! :)

Annonse

Hei Loppa

Jeg kan ikke si om den ene er bedre enn den andre, fordi vi har jo bare prøvd den ene, men tror nok prisen er noe lavere på Aleris.

Jeg vil likevel benytte anledningen til å skryte av IVF-klinikken (jeg brukte de da de var under Volvat).

Legene der er fantastiske! Veldig rolige og behagelige, og de har virkelig tid til deg. I tillegg følger de godt med i tiden, og prøver gjerne ut nye metoder (er ofte først ute). Sekretærene er alltid lett tilgjengelige, og det var enkelt å få timer som passet (ettermiddag og tilogmed på helg en sjelden gang)

Vi har brukt offentlig igjen nå, og jeg savnet virkelig tiden og omsorgen fra legene på Volvat. Men det er til slutt resultatet som teller, og i magen spreller en liten lillebror eller lillesøster til volvat-gutten vår:-)

Lykke til! Jeg tror Aleris er et like godt valg:-)

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...