TillaMaria81 Skrevet 17. april 2011 #1 Del Skrevet 17. april 2011 Babyen min på 10 månedr har den siste uken plutselig vist en ny side ved seg selv: ekstrem viljestyrke og temperament. Han vræler og blir illsint hvis han feks får øye på fjernkontrollen eller en mobil, og vi ikke lar han ta den, eller enda værre: om vi tar fra han noe han leker med (som han ikke egentlig får leke med). Han er også ekstremt opphengt i vår mat/drikke og hyler om han ikke får det vi spiser/drikker (noe han selvsagt ikke kan få). Samme med legging/måltider, han har plutselig begynt tulle ved bordet (spytter ut maten, og ler, tydelig på "tull"), og hyler så illsint at det er helt grusomt å høre på når han skal legges. Det virker veldig som han tester grenser, for han har det jo ikke vondt og jeg hører på gråten at den er motivert av sinne og frustrasjon for at han ikke får det som han vil. Men, jeg har ikke lest noe sted om at det er "vanlig" med en slags trassalder så tidlig. Blir litt nervøs, har jeg fått et unormalt temperamentsfult barn? Eller er dette noe flere opplever? Og er det en fase bare eller er dette personligheten hans? Og, sist men ikke minst (til alle erfarne mødre:) hva gjør man??? Jeg prøver å være konsekvent og rolig, ikke streng, men si at feks "den var ikke din, du kan heller leke med denne (og introdusere en annen leke/avlede), men det funker sjelden og han husker tydeligvis lenge. Må bare legge til at det ikke har skjedd noe endringer i hvordan vi lever i det siste. Jeg og pappaen har delt permisjonen likt fra begynnelsen av og har fremdeles masse tid sammen med han. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143147885-skikkelig-trass-fra-baby-p%C3%A5-10-m%C3%A5neder-er-det-vanlig-hjelp-hva-gj%C3%B8r-man/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. april 2011 #2 Del Skrevet 23. april 2011 min og begynte sånn ved den alderen, vil ikke kalle det trass, men at ungen har begynt å få en egen vilje og tester om det er noen måte å få viljen sin i mellom på - han gjør det ikke for å trasse deg. Hos oss begynte det å gli greiere igjen sånn rundt etter fylte ett år... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143147885-skikkelig-trass-fra-baby-p%C3%A5-10-m%C3%A5neder-er-det-vanlig-hjelp-hva-gj%C3%B8r-man/#findComment-143162696 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. august 2011 #3 Del Skrevet 19. august 2011 Har en på 10 1/2 mnd, som oppfører seg på samme måte. De tester bare ut, og har fått egen vilje. Får han tak i fjernkontrollen, og vi tar i fra han den, er det full skrik og kaster seg ned. Og papir..... Begynner å bli veldig krevende om dagen. Men også veldig sjarmerende. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143147885-skikkelig-trass-fra-baby-p%C3%A5-10-m%C3%A5neder-er-det-vanlig-hjelp-hva-gj%C3%B8r-man/#findComment-143493771 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå