Gå til innhold

når man ikke blir enige om navn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør man da?

De forslagene jeg kommer med liker ikke han, og det han foreslår liker ikke jeg.

Er det flere som har det slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi harhatt det litt sånn, og det var ganske kjipt egentlig, tenkte at snuppa kom til å forbli navnløs :P Men har nå kommet fram til et helt anna navn, som begge liker heldigvis, så regner med det blir det...

Har ingen råd til deg da, man må jo nesten bare bli enige liksom..

Skrevet

Sånn har vi det hver gang, men vi kommer jo til en enighet når barnet er født. Så nå gidder jeg ikke diskutere det så mye. Jeg har tre alternativer som han bare snakker negativt om, og han kommer ikke med noen seriøse forslag. Vi synes uansett ikke det er naturlig å gi babyen navn før den er ute!

Tenk litt for deg selv, eller dere kan skrive en liste med fem navn hver for dere og se om dere har noen navn til felles på den måten.

Skrevet

Vi ble heller ikke enig, men etter fødselen sa bare mannen at navnet; det skulle jeg få bestemme! Han var visst mektig imponert, hehe! Skal sies at vi begge liker navnet god, han hadde bare en annen favoritt :-)

Skrevet

Jeg liker å ha navn klart på forhånd. Sist så visste vi etterhvert at det ble gutt, men før vi kom så langt at vi visste det, hadde vi satt opp en liste med guttenavn og en med jentenavn. Vi prøvde å redusere så mye som mulig, og satt til slutt igjen med 4 gutte- og 3 jentenavn. Vi ble ikke enige om hvilke vi likte best, så endte med at hvis det ble gutt skulle han få det han ville, ble det jente skulle jeg få det jeg ville. Det ble heldigvis gutt. For nå sitter vi med samme problemet, om ikke verre. Jeg har kun ett navn jeg vil ha dersom det blir jente, han liker det ikke. Men jeg skal få bestemme siden han sist tok det guttenavnet jeg likte minst.

Skrevet

Godt å høre at vi ikke er alene om det da... :)

Vi vil heller ikke bestemme navn før ungen er født, men er greit å ha tenkt over det og ha noen alternativer.

De to navnene jeg liker mest har jeg også et sterkt bånd til fordi at de er inspirert av navnene til min avdøde bror og bestemor. Derfor ble det en nedtur når mannen reagerte så negativt på dem.

Men så føler nok han det litt på samme måte når jeg er negativ til det navnet han liker...

Det ender nok opp med at vi velger et navn som vi begge syns er ok. Eller så finner vi et helt nytt et som vi ikke har tenkt på til nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...