Gå til innhold

Jippi..jeg er blitt innkalt på jobbintervju :))))) men hva sier jeg til sjefen for ..

Anbefalte innlegg

og slippe de siste timene ???

Tenkte på tannlegetime - men den er så nærme så da vil jeg rekke tilbake. Hmm..sykt barn,men pappan har permisjon...

Kan liksom ikke si at jeg skal på intervju eller....

Forslag????????????

Fortsetter under...

sannheten?

Du kan i hvert fall ikke lyve på deg noe annet enn det du skal. Hva skal sjefen si hvis du blir innstilt til den nye jobben og de ringer den gamle for å få vite hvordan du er, hvis det siste du gjør er å lyve for å få fri?

Du kan selvsagt si at du skal på intervju. Det er en ærlig sak å prøve å få en ny jobb.

Du ber om å få fri av personlige grunner som du ikke vil gå nærmere innpå, men at du enten tar fri de timene uten lønn, eller tilbyr deg å jobbe inn de timene en annen dag. Å lyve blir helt feil i hvertfall. du kan jo være ærlig også selvsagt å si at du skal inn på et intervju. Kan tenkes at din nåværende sjef da kansje vil forhandle med deg hvis de vil beholde deg med tanke på høyere lønn, bedre betingelser eller andre goder.

du har ikke krav på fri m. lønn for å gå på intervju, og dessuten lønner det seg å være ærlig overfor dagens sjef, så ville spilt med åpne kort og spurt om perm, uten lønn.. Du trenger nok sjefen som referanse uansett...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...