Gå til innhold

Vurderer et karriereskifte...noen med erfaringer, hvordan komme meg "dit"??

Anbefalte innlegg

Jeg jobber i dag i den kommunale barneverntjenesten, det har jeg gjort de siste tre årene, har ellers erfaring fra ulike institusjoner, både for voksne og barn/unge. Jeg ble ferdig utdannet, barnevernspedagog i 2002, og har et år i etterutdanning. Ihvertfall, nå vurderer jeg sterkt å hoppe av "barnevernkarusellen" og prøve å komme meg inn i skolen. Jeg kunne godt tenke meg å jobbe som lærer i grunnskolen ( småtrinnet), men har ingen anelse på hvordan jeg får meg rett utdannelses. Er det sånn at jeg må ta lærerutdanningen, eller holder det med at jeg tar enkelte fag??? Og, noen som vet om jeg havner på 0 års annsinitet igjen dersom jeg får dette til, og begynner i skolen, eller er det sånn som i barneverntjenesten at man får med seg all arbeidserfaring etter fylte 18 år når ansiniteten blir utregnet...det er litt surt og "miste" 10 års annienitet... Jeg har lurt på det å jobbe som miljøsweeper/ miljøarbeider, men det er jo ikke alle skoler som har dette.

Fortsetter under...

Jeg kan svare sikkert på noe av det du spør om:

Ansienniteten mister du ikke - barnevernsarbeid regnes absolutt som relevant for arbeid i skole. - kravet ifht ansiennitet er relevans når man har høyere utdanning. Hvis jeg ikke husker helt feil så er det også noe med off. praksis. MEN du mister ikke ansienniteten din.

Jeg er ikke helt sikker ifht det med utdanning, lønn osv ifht det å jobbe i skoleverket uten å være lærerutdannet. Men jeg hadde sjekket med "skolekontoret" i din kommune for å se hvilke muligheter det er og hva du vil få i lønn osv.

Utdanningen din heter jo "pedagog", men jeg vet ikke helt hvor mye den delen teller ifht skoleverket. Det vet de helt sikket på "skolekontoret".

Lykke til!

Takk for det!

Jeg skal sjekke litt rundt, og forhøre meg litt, så krysser jeg fingrene for at det ordner seg til slutt. Jeg ser for meg at jeg ikke orker over 30 år til i barnevernet.. og turnus jobb passer ikke helt for meg har jeg funnet ut.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...