silkie11 Skrevet 17. april 2011 #1 Del Skrevet 17. april 2011 Hei alle dere, Kort om meg: sønn født i 2007 med naturmetode, så 3x utenfor livmor gravid UTEN sykdom, 2x operasjon med amputering (for det er det rett og slett) av eggleder. Resultat: steril. 2x IVF hos IVFklinikken Oslo (gamle Volvat) grunnet dårlig AMH resultat avvist på riksen. Dårlig eggkvalitet så 2x mislykket. IVF legen sier nå at eggdonasjon er eneste reelle opsjon siden eggkvaliteten er så dårlig. *Vi vet ikke når det gode egget kommer fram, så det er til ingen nytte å prøve med egne, jeg anbefaler ED* Enda en runde med hulking. Nå har jeg gått rundt i en uke og tenkt og tenkt og tenkt. Mannen er positiv til ED (har vært det siden før den første IVF), og vil prøve i Finland (han synes Peter er jalla greier). Tankene mine: 1) ED betyr høyere skjanse for å lykkes (60 mot 25 tror jeg), men det betyr også et halvsøsken. Jeg tror ikke dette er mitt største problem, men jeg tenker karakter? Donatørene blir sjekket medisinsk, ikke psykisk? Jeg har bodd i Finland selv, og har litt erfaring med voksne finske karakterer (ikke alltid veldig positiv) 2) Penger: et nytt IVF forsøk koster 'bare' 30.000, men ED er rundt 80.000? har jeg lest et eller annet sted her? 3) Success-rate. Hvor mange ganger må jeg prøve det ene eller det andre for å få et søsken. Sønnen er 3+ nå og jeg er 39+. Eggene mine blir bare eldre og avstanden mellom et evt søsken også større. Og Finland er ca 8 måneders ventetid før igangsetting. 5) Hvilken klinikk skal jeg velge. IVF3 hos gamle volvat 1x til (jeg får bare 2 gode egg per langtidsprotokoll), eller en annen klinikk. Eller ED i Finland eller Spania, St. Petersburg, Riga, Portugal? Noen som har erfaring med andre enn Peter? 4) Skal jeg bare gi opp hele greia og se meg fornøyd med den nydelige sønnen jeg har? (gråter hver gang jeg ser spinkelsenga eller de nydelige klæra jeg har strikka). Kan dere tenke litt med meg. Og ER DET FLERE DER UTE som har hatt like mye uflaks som meg (med tanke på sunn naturlig graviditet og så alt til helvette?). Tar imot hvilken som helst erfaring som dere ønsker å dele med meg. Synes forresten forumet her hjelper mye, bare for å se at det ikke bare er jeg som går og gråter og at det er noen ute der som faktisk har blitt lykkelig :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143147690-hva-n%C3%A5-hva-i-all-verden-er-neste-steg-valgets-kval/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristin'83 Skrevet 17. april 2011 #2 Del Skrevet 17. april 2011 Hei kjære deg! Ser at du har fått 1 svar allerede, men jeg kan ikke lese det. Ikke bare bare her på bim for tiden :/ Jeg har dessverre ikke så mangen råd til deg, iom jeg "bare" har hatt 3 offenlige IVF forsøk. Jeg kan rett og slett for lite. MEN, jeg kan si hva jeg tenker... Personlig så hadde jeg nok ikke gitt opp forsøk med egne egg. Vet ikke hvorfor....er bare sånn jeg tenker. Og så har jeg bare en kommentar til exu'ene; Har du hatt 3 exu'er? Jeg har også det, men trodde omtrent jeg var alene i verden om det Masse lykke til med valget ditt. Ønsker deg alt godt for fremtiden! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143147690-hva-n%C3%A5-hva-i-all-verden-er-neste-steg-valgets-kval/#findComment-143148213 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SassyMom Skrevet 19. april 2011 #3 Del Skrevet 19. april 2011 Hei =) Når jeg leser innlegget ditt får jeg en følelse av hvilken vei du heller; mot å si deg fornøyd med det du har. Har selv vokst opp som enebarn, og det er absolutt ikke noe galt i det. I og med at jeg selv holder på med et søskenforsøk (førstemann på naturmetoden), skal jeg ikke si for mye om å kaste inn håndkleet ennå, men har bestemt meg for å gi opp hvis de tre forsøkene vi har kjøpt privat feiler. Lykke til med valget deres! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143147690-hva-n%C3%A5-hva-i-all-verden-er-neste-steg-valgets-kval/#findComment-143153614 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iceman Skrevet 26. april 2011 #4 Del Skrevet 26. april 2011 Hei, jeg kan dessverre ikke hjelpe til med noen gode innspill for hva gjøre videre - annet enn å huske på at miljø har vel så stor effekt som arv for hvordan barnet blir (eller noe sånt. det finnes vel mye forskning på det...). Det jeg kan bekrefte er at jeg har hatt samme type uflaks - og trodde også jeg var alene om dette. Jeg har hatt 4 exu`er, de tre første ødela egglederene som gjorde at vi startet IVF. Etter 2 hormonforsøk og 2 fryseforsøk kom jenta vår for snart to år siden. I høst var det første runde med søskenforsøk, hcg så lav at det ble tolket til å ikke feste seg - men neida... nok en exu (det trodde jeg faktisk ikke var mulig når egglederene var kaputt). Deretter ble det utførte en operasjon for å "reparere" livmor fordi 3 av exuene har vært på samme side og for å forsterke livmor for senere graviditet. Endelig er ventetiden etter operasjonen over og vi kjøre på videre - nå er det fryseforsøk i mai fra høstrunden. masse lykke til, håper du finner ut hvordan veien blir videre og blir enig med deg selv om valget! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143147690-hva-n%C3%A5-hva-i-all-verden-er-neste-steg-valgets-kval/#findComment-143172163 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå