Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Svangerskapspenger er jo hvis det er farer på jobben som gjør at du ikke kan jobbe der som gravid, f.eks kjemikalier osv.

Bekkenløsning er en svangerskapsrelatert sykdom som gjør at du enten må jobbe redusert eller blir sykemeldt 100%, derfor er det sykepenger dette går under.

Jeg fikk høre av jormor at jeg burde få svangerskapspenger og ikke sykepenger (som jeg får nå) fordi jeg hadde en fysisk og psykisk krevende jobb der arbeidsgiver ikke kunne tilrettelegge for meg. Jeg ble litt overrasket da jeg jobber som lærer, for jeg har også hørt om at det er noe man får pga kjemikalier ol. Men hun mente at jeg burde får svangerskapspenger, så jeg skal høre med legen min neste uke. Er jo bedre med svangerskapspenger om man kan få det, for om man blir syk under permisjonen kan man ende opp med mindre penger hvis man har vært sykemeldt lenge, selv om det bare er delvis! Men vet jo ikke hva det blir til når jeg mistenker at jeg må jobbe enda mindre da bekkensmertene mine bare blir mer og mer grusomme...

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...