Gjest Skrevet 16. april 2011 #1 Skrevet 16. april 2011 Er det noen som vet om en kan ta novaluzid tyggetabelett nå når det nærmer seg termin? Vi har en eske liggende, og i pakningsvedlegget står det at en bør rådføre seg med lege før man tar en tabelett... Men ingen uheldige effekter på foster er påvist... Holder på å bli gal, og melk ar hjulpet litt... men det er ikke en dråpe melk igjen i kj.skapet... Noe annet som hjelper???
Regina Phalange Skrevet 16. april 2011 #2 Skrevet 16. april 2011 Jeg kjenner meg igjen! Prøv et glass vann med en spiseskje eplecider eddik. Jeg synes det funker bedre enn melk og mandler :-) Har også hørt at en spiseskje potetmel rørt ut i vann skal hjelpe.
Gjest Skrevet 16. april 2011 #3 Skrevet 16. april 2011 uh! ...da må det bli potetmelshake til kvelds, for eplecider eddik finnes heller ikke her i gården... takk for tips:) Fin kveld til deg:)
høygravideMEG:) Skrevet 16. april 2011 #4 Skrevet 16. april 2011 jeg tygger novaluzid som snop, er et av preperatene som anbefales ved graviditet når en sliter med halsbrann.
mai-08, GRAVID m/augustspire:) Skrevet 16. april 2011 #6 Skrevet 16. april 2011 Må bare blande med inn som gjest... Kjøp Gaviscon IKKE spis Novaluzid, det gjorde jeg og aldri mer.. Mitt barn ble født med massiv refluks som han fortsatt får sterk behandling for.. Ført til masse undersøkelser, våkenetter( ikke mer en tre timer sammenhengende på 1,5 år!!! Nesten skilsmiss osv.... jeg er overbesvist om at dette har med disse tablettene å gjøre så styr unna..... Bruke Gaviscon, det er harmløst og finnes som tabletter og mikstur...
maiprinsessa:) Skrevet 16. april 2011 #7 Skrevet 16. april 2011 Du får kjøpt titralack suge/tyggetabletter på apoteket,de hjelper og det er IKKE farlig for barnet i magen! ett glass vann med en skje potetmel,er imidlertidig lindring...
Eeyore Skrevet 17. april 2011 #8 Skrevet 17. april 2011 Eeeh, Novaluzid er noen av tyggetablettene som ANBEFALES mot halsbrann. Folk reagerer forskjellig på det, og jeg har vanskelig for å tro at det var disse som gjorde alt det du sier. Da hadde ikke de blitt anbefalt av jordmødre/leger under graviditet. Jeg kasta i meg novaluzid i første svangerskap, og det har alltid vært et fint opplag i skapet gjennom dette også.
NostraStoria Skrevet 17. april 2011 #9 Skrevet 17. april 2011 Flytende Gaviscon! Hjelper med en gang!
Et lite barn i magen :) Skrevet 17. april 2011 #10 Skrevet 17. april 2011 Jeg har også hatt plager med halsbrann... helt forferdelig!! Det eneste som hat hjulpet meg, er mandler Spist 10-15 mandler og halsbrannen har blitt helt borte, og har fått sovet videre. Verdt å prøve!!
Gjest Skrevet 17. april 2011 #11 Skrevet 17. april 2011 ... ja, hvis en tåler mandler:) Ser det er blandede meninger om hvilke remedier man kan bruke eller ei... Jeg prøver å holde meg langt unna alt som har med tabeletter og medisiner og gjøre, også når jeg ikke er gravid...(om det ikke er livsnødvendig da) men i gårkveld var det bare helt forferdelig! Og når man ikke har melk i huset, og ikke tåler mandler, ble det en tyggetabelett. Men har ikke planer om å ta fler. God påske jenter!
Mamman til Stella og Håkon Skrevet 17. april 2011 #12 Skrevet 17. april 2011 Jeg ble anbefatl tyggetablettene LINK av legen min, funket kjempebra og fås kjøpt reseptfritt på apoteket.
Snart tobarnsmamma:) Skrevet 17. april 2011 #13 Skrevet 17. april 2011 Novaluzid hadde eg ikkje overlevd uten, og er helt ok ift at jeg har hørt. Ellers har eg brukt som kriseløsning da eg va skikkelig ille en dag, va tom for novaluzid og mandler ikkje va nok, en halv teskje natron i et glass vann, det funka. Men usikker på kor lurt det e å stappe i seg ting man bruke til å heve kaker og lapper med.... 10-15 mandler kan hjelpe om man ikkje e for ille plaga, men ikkje alltid dette er godt nok. Novaluzid e absolutt min favoritt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå