Gå til innhold

Blødning i svangerskapet - noen som har opplevd dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 12, og har hatt brunt utflod i ca en uke og så igår kom det plutselig en styrtblødning. Hadde ingen smerter og blodet var lyst rødt og tyndt. Ble kjempe redd og var på ultralyd hos gynekologen. Han tok også underlivsundersøkelse. Alt var fint med babyen, han sa jeg ikke sku bekymre meg. At det høyst sannsynlig var blødning fra kanten av morkaken pga livmoren vokser.

Hmmm har ikke hørt dette før, han sa det var ganske vanlig. Har noen av dere opplevd dette? Syns det er ubehagelig å blø selvom det ikke skal være farlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

eg har opplevd det samme, men ikkje sånn kjempe masse, men litt. Lyserosa som du beskriv rundt veke 10-12 trur eg det var. Er no i veke 27++ :) Prøv å slapp av og stol på gynekologen :)

Ha en fin fin kveld :)

Skrevet

Hei hei! Jeg hadde det som deg. Brun utflod i en ukes tid som avsluttet med friskt blod siste dagen.alt var bra for det.:) nå er gutten snart 3år:) så lenge du ikke har klumper eller smerter så får det som regel bra:) lykke til;)

Skrevet

Takker dere for svar :) Litt beroligende å vite, at andre har opplevd det samme og at det har gått bra. Vet dere hva som forårsakte blødningen? Legen min sa at i mange tilfelle kunne de ikke fastslå årsaken.. Han kunne heller ikke fastslå grunnen til min blødning, men mente det ku være fra kanten av morkaken.

Skrevet

Mest sannsynlig er blødningen fra morkaka....min ligger foran babyen, og fikk beskjed om at jeg kunne oppleve mer blødninger ettersom morkaka beveget seg oppover, og da oppstår det små rifter på kanten!

Skrevet

Begynte å strytblø forrige torsdag. Var på legevakt å alt så fint ut med babyen! I går har jeg hatt noe brunt utflod igjen... Men tenkte som så at det kanskje er rester fra sist?? Men nå har jeg bynt å blø igjen... Må vell se det ann å dra neddover til legevakta igjen da! uff... Jeg bryr meg fint lite om det ikke er så farlig!! Jeg vil se at alt er OK inni der!

Skrevet

Hadde hatt en liten blødning mens jeg hadde vært på jobb, så oppdaget det ikke før senere. Var da i uke 21 og ringte jordmor. Fikk beskjed at så lenge jeg kjente liv og ellers var i form var det ikke noe å være bekymret for. Tok litt tid å roe seg ned, men skjønner nå at det å få én eller flere blødninger i løpet av et svangerskap er vanligere enn jeg trodde. Godt vi blir så godt passet på :)

Skrevet

Jeg fikk en blødning i uke 7. Den kom og gikk like fort, den friske blødningen. Jeg kjente det rant. I ca 5 dager etterpå, spottet jeg. Legen sa at blødningen kunne komme fra så mangt, så ingen vits i å spekulere i dette.

Skrevet

Jeg blødde masse, det rant rett og slett. Det var i uke 14-16. Mange blødninger etter hverandre. Her var det en flik av Morkaka som lå over indre mormunn og blødde. Nå som magen har vokst har Morkaka trukket seg opp og bort fra mormunnen og blødningene er over. Det er ekkelt å blø, og særlig etter uke 12 når man har senket skuldrene og tenker man er over det verste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...