Gå til innhold

Planlegging av nr 2

Anbefalte innlegg

Da har vi begynt å prate om nr 2, og gleder meg skikkelig!

Jeg har nettopp begynt i jobb da. Så vi må nok vente til prøve tiden min er ferdig som er på 6 mnd. Så kan vi sette igang. Men samtidig får jeg dårlig samvittighet ovenfor jobben. Jeg kunne jo tenkt meg å blitt gravid nå å gått de 6 mnd på jobb. Men det er jo bare prøvetid. Å da kan jeg jo risikere å miste jobben?

Så er nok det beste for oss å vente jeg er ferdig med prøven tiden. Selv om det er kjipt. Men ja gruer meg til å si jeg er gravid når jeg har blitt det... Off.. men men.. får tenke på d da..

GLEDER meg til nr 2 :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143146464-planlegging-av-nr-2/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke de kan si deg opp pga svangerskap. Jeg hadde akkurat takket ja til ny jobb når jeg fant ut at jeg var gravid, og sa fra et par uker før jeg begynte, og det var ingen problem. Det er såpass godtatt nå at damer får barn og må ut i permisjon, og de har ikke lov til å sparke deg på det grunnlaget. Jeg hadde også prøvetid på 6 mnd, og selv om jeg ble sykmeldt en god stund før det, får jeg beholde jobben :)

Lykke til med prøvingen :)

Å? sa du fra at du var gravid før du begynte? eller etter? for det har vel noe å si. vist du søkte jobben som gravid. Å de da valgte å ansette deg. Eller om du sa i fra etter?

Ja det virker jo litt dumt om de skal sparke meg om jeg kom om 3 mnd for å si at jeg er gravid. Det hadde vært utrolig dumt!!

Samtidig tror jeg sjefen min kunne gjort det.. hun er veldig opptatt av orden og å alt slikt. Veldig perfeksjonist osv..

Det er liksom det som hindrer oss nå å bli gravid for jeg har prøve tid. Men kan jo sjekke ut om de kan ta fra meg jobben pga av graveditet....

Eller har de prøve tid for å finne ut om de ønsker å ha meg der? Å vist de ikke liker at jeg er gravid så kan vell de ta fra meg jobben for de de ikke hadde forutsatt at den som ble ansatt i den stillingen skulle ut i permisjon.

Men syns også det var litt rart at hun ikke spurte meg på jobb intervjuet. for jeg fortalte at jeg hadde ett barn på rett over 2 år. Å det er jo litt normalt å begynne å tenke på neste mann i den tiden...

Det er ikke stuerent å spørre om familieplanlegging under intervju så det var det ikke rart at de ikke spurte om.

De må ikke ha store grunnen til å si deg opp i prøvetiden selv om de ikke kan si deg opp på grunn av graviditet er det veldig mange andre grunner de kan gi i stede.

Er nok veldig lurt å vente til etter prøvetiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...