Gå til innhold

Hva gjør jeg hvis bf ikke skriver under på samværsavtalen?

Anbefalte innlegg

Vi var til mekling (igjen) for noen dager siden. Bf godtok ikke mitt forslag til samvær, men skulle ha en dag mer. Dette sa jeg ja til, og mekler skulle skrive avtalen og sende oss. Nå sier han at han har enda ikke skrevet under på den. Hva gjør jeg hvis han ikke skriver under? Er den gyldig selv om han ikke skriver under, ettersom vi ble enig på meklinga?

Kjenner bare at jeg er lei å vil ha alt i orden nå, slik at man kommer seg videre i livet.

Fortsetter under...

Den samværsavtalen har i praksis ikke så mye å si for deg, den er langt viktigere for hans rettigheter. Det betyr ganske enkelt at han er nødt til å spørre deg om lov til å ha samvær og at du kan si ja eller nei til det. Hadde han signert avtalen, kunne han fremdeles valgt å la være å ha samvær når som helst eller følge det opp. Med andre ord, så er det hans tap. Jeg ville ikke brukt energi på det.

Hos meg er det eneste som er "bankers", å søke om endring i barnebidrag. Men på en annen side så fungerer det bare til avtalen er signert og sendt inn til NAV. Det fungerer ikke særlig godt i forhold til oppfølging av avtalen i praksis, så det kan diskuteres hvorvidt det egentlig er et poeng i det. Det måtte i så fall være at "pokker heller om han skal ha samværsfradrag og i tillegg få økonomisk vinning for sløvskapen sin".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...