Mammahjertet <3 Skrevet 16. april 2011 #1 Skrevet 16. april 2011 LIllegull på 8 mnd hadde over 39 i feber i går. Allmenntilstanden var ok, bortsett fra surklepusten hun har hatt nå i en ukes tid. Jeg ga henne stikkpille og så var det senga... Etter en tid hørte jeg henne hoste. Da kasta hun plutselig opp mye i senga. Det bare rant ut av henne. Og da jeg tok henne inn på badet kom en ny ladning. Det var skikkelig sprutoppkast. Jeg er sikker på at 90% av all grøten og fruktmosen kom opp igjen. Er det noen som har vært borti sprutoppkast pga hosting? Vi ringte legevakta, og de bare sa vi skulle se det an. Jeg kommer til å oppsøke lege mandag om hun ikke er bra. Da bør hun få noe slimløsende. Erfaringer noen? Og er det noen som vet hvorfor en skal vente til det er absolutt behov når det kommer til slimløsende til de helt små? Det virka slik på de hos legevakta at en helst ikke skal gi det til de.
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 16. april 2011 #2 Skrevet 16. april 2011 Jepp, hadde det akkurat slik her med guttungen forrige helg. Ringte legen som jeg jobber sammen med på legesentert, han sa vi måtte ta han med til legevakta med engang fordi det kunne være noe med oksygen-metningen som gjorde at han spydde. At han ikke fikk puste ordentlig. Tok han med til legevakta, og de slapp oss inn med engang. De sa at vi gikk foran alle i køen for spedbarn som spyr av hosting, skal taes alvorlig. Så jeg syns det var rart at de ga deg beskjed om å vente å se det an! Uansett.. vi kom dit og de tok noen blodprøver, og han blei lytta på. Alt var fint. Fikk beskjed om at det skjedde ofte at babyer spydde når de hoste, spes ved slimhoste, fordi dem ikke klarer å få hostet ordentlig opp, så det blir liggende som masse slim nedi brystet der. Det er jo noen gang vi voksne også hoster så mye at det kjennes ut som man må spy, men vi har jo den reflekser at vi klarer stoppe det, det har ikke babyer. Det var den forlaringen vi fikk hvertfall! Han fikk forresten astma medisiner å bruke mot hosten. Hjalp mye! Vet ikke hvorfor de ikke skal ha slimløsende. Vi prøvde det først, bisolvon, det hjap ikke en dritt. God bedring til tuppa di!!!
Mammahjertet <3 Skrevet 16. april 2011 Forfatter #3 Skrevet 16. april 2011 Oi, så ekkelt! Nå ble jeg nesten litt skjelven. Det er rart at en kan få så forskjellige svar på noe slikt. Gullet har surkla i brystet i over en uke nå, og det får være nok. Vi drar enten til legevakta i morgen eller fastlegen på mandag. Hun er i ok form på dagen, men den hosten høres ekkel ut når hun først setter i gang. Stakkars lille venn. Godt at gutten din fikk god hjelp av medisinen. Håper han er helt frisk igjen. Takk for svaret!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå