Gå til innhold

Er det galt å legge toåringen uten kveldsmat?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi spiser middag i 4-5tiden som regel, og gutten vår legger seg også 7, men han får alltid kveldsmat, og som regel spiser han det. Han får da kveldsmaten halv 7.

Han burde hvert fall få en skive, så får han spise hvis han vil. Jeg hadde aldri hatt samvittighet til å legge gutten min uten å tilby han hvert fall.

Vi har droppet kveldsmat.

Spiser de lite til middag eller middagen er tidligere enn vanlig så får de selvfølgelig kvelds. Men når middagen er ferdig halv seks og de legger seg etter barne-tv, blir det ingen kvelds.

Vi spiser ikke kveldsmat, eller det vi lsi at barna spiser ikke kveldsmat. Middagen kommer så seint, og de er heller ikke sultne.

Av og til skriker de at de er tørste, sultne og skal på do når de skal legge seg. Da de får tilbud om vann, (etter tannpuss) og de ikke vil ha, så er de ikke tørste allikevel. Når de er sultne, og får tilbud om en skorpe, men ikke vil ha, så er de ikke sultne allikevel, og når de sitter på do i femminutter og det ikke kommer noe, så må de visst ikke på do allikevel.

Vi tilbyr alltid når de krever noe før sengetid, særlig siden vi ikke gir dem kveldsmat, men de vil egentlig ikke ha, det er egentlig bare for å kjøpe tid. Når vi har prøvd oss med kveldsmat så har de ikke spist noe særlig. Det er helt unødvendig tidsbruk for oss. Hadde vi hatt ungerer som var sultne på den tiden av kvelden, så hadde det stillt seg annerledes.

Annonse

Vi spiser middag i 7-8 tiden. Så her blir det kveldsmaten. Hvis sambo er veldig sen fra jobb så blir det vanlig kvelds på toåringen.

Ville nok tilbudt noe mat uansett eller legge om på rutinene. Går det nærmere to timer fra mat til sengetid så syns jeg det er greit å få i 2 åringen noe mer før hun legger seg, men hvis hun bare skaper seg og ikke vil sove og tuller og slik at det går kanskje 3 timer før hun faller i søvn så får hun ikke noe mer mat forde.

Noen barn trenger ikke like mye mat som andre, noen er bare småspist..men jeg ville nok tilbydd kveldmat uansett..spiser h*n ikke så neivel da er det i seng..:)

Har en jente på 18 mnd og vi spiser middag i 4 tiden men alikevel spiser hun mellom måltid (frukt) og kveldsmat rundt halv 7:)

Har en som akkurat har fylt to år. Her har vi ikke spist kveldsmat på veldig lenge - tror ikke han har spist kveldsmat siden han begynte å følge våre måltider.

Vi spiser middag sent, begynner som regel rundt 17.30, og fra vi er ferdig med middagen og fram til vi begynner med leggestellet, er det jo ikke så mye tid. Hender vi tar en frukt e.l.

Eneste unntak er hvis vi har hatt noe til middag som virkelig ikke har falt i smak slik at ungene har fått i seg altfor lite mat. Da blir det kanskje et knekkebrød til kvelds likevel.

Ungene spiser fire måltider i løpet av dagen uten kveldsmat. Frokost hjemme - lunsj i barnehagen - ettermiddagsmåltid i barnehagen ofte ferdig rundt 15.30 med å spise - middag 17.30.

Min 7 åring spiser ikke kveldsmat. Vi spiser middag mellom 17-18, og hun legger seg 18.30 så da blir det litt drøyt å spise kvelds en halvtime etter hun skal legge seg :) Men noen ganger får hun agurk og gulrot pinner til "dessert" når hun skal se på barne tv, spesielt hvis hun ikke har spist mye middag :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...