Gå til innhold

Hvordan holder dere barnas joggesko rene og pene?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kjøper heller en to tre par med billige sko så bruker vi et til pent og to til å leke ute.

Jeg kjøper klær og sko for bruk rett og slett. Gidder ikke gå å bekymmre meg for at de skal bli møkkete flekkete eller ødelagte.

De fleste sko kan vel slenges i vaskemaskinen, men har barna blinkesko, så kan man vel anta at en maskinvask ødelegger den funksjonen......Hender jeg tørker av de med en fuktig klut, men de blir selvsagt ikke like pene som de engang var.

Jeg fikk tips der jeg kjøpte skoene til sønnen min, om å vaske dem for hånd i ei bøtte med vann. Da får man i hvert fall av den verste skitten, og man skåner skoene langt bedre enn om man putter dem i maskina.

Annonse

Hadde joggeskoene til barna mine vært rene og pene hadde jeg blitt seriøst bekymret. Det er da ikke meningen at lekende, aktive og friske unger skal holde seg rene ;)

Kjøp to par, så har du et penere par til "bybruk". Her bruker ungene de dyre og behagelig skoene når de løper, leker, klatrer og sykler, også har vi et litt billigere par som brukes når vi skal være hele i tøyet på bytur e.l.

Vær flink til å kjøpe på salg, for du må regne med at det går flere par med sko på en sesong. Skoene skal både graves ned i sandkassa og brukes som bremsekloss når de sykler, det er klart de blir slitt...

Men herregud, er det virkelig så krise for folk at enkelte ønsker å beholde skoene til ungene fine så lenge som mulig?

Man tar da vare på klærne til unga så godt man kan?

Det er da ingen som sier at ungene ikke skal få leke fordi de møkker til skoene, Hi bare lurer på hvordan hun kan holde dem rene og pene lengst mulig!

Jeeeez, snakk om å lete med lupe etter ting å ta folk på!

Annonse

Jeg bruker også og vaske dem i vaskemaskinen, gjerne sammen med et par håndklær for at det ikke skal bli så mye bråk å buldring. Men husk og vask dem sammen med håndklær i nøytral farge, så fargen ikke kan smitte av på skoene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...