Gå til innhold

Tanker ett år etter askeskyen og siste dom fra CFC...

Anbefalte innlegg

Skrevet

For nøyaktig et år siden, etter seks resultatløse turer til Køben, kom den endelige dommen: For tidlig overgangsalder (36 år) og lite tilrådelig å fortsette forsøkene (inseminasjon og IVF). Unødvendig å beskrive hvordan det var å "sitte askefast" i Danmark da. Pga sivilstatus singel, var det ikke mulig med adopsjon. Brukerne av dette forumet er vel de som best kan kjenne på og forstå sjokket, frustrasjonen over at ingen hadde kalt en spade for en spade tidligere og framfor alt sorgen. Det ble lange dager i Kongens by, før man måtte innse at det ble ingen flytur, men en lang, lang busstur hjemover...

Idag, et år etter: Takket være ei fantastisk søster og dr. Olga i St. Petersburg, er alt klart til å ønske en liten gutt velkommen til verden i løpet av de nærmeste ukene.

Er stadig innom disse sidene og følger med dere andre prøverne. Ønsket bare å dele denne korte oppsummeringen med dere: Veien fra dypeste sorg og motløshet til usigelig glede og forventning.

Lykke, lykke til til dere alle, uansett hvordan veien til ønskebarnet blir.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så hyggelig å høre! Gratulerer!!

Skrevet

Gratulerer så masse med gutten i magen, minha filha. Håper alt går fint de nærmeste ukene også.

Skrevet

Gratulerer så mye! veldig hyggelig å høre at du lyktes.

Jeg er i en lignende situasjon, altfor lite egg i forhold til alderen, ligger på nivå med en 40-åring (er 28). Dette fikk jeg målt vha en AMH-prøve, fikk du også tatt denne testen, siden de mente du var i overgangsalder?

Har du hatt noen symptomer på overgangsalder, eller kom det som en bombe? jeg har hatt ganske mye.

Send meg gjerne en PM, om du vil svare

Skrevet

Hei singel_IVF

Det var høy FSH (og ikke AMH-prøve) som til slutt fikk varsellampene til å lyse. Videre det faktum at det utviklet seg få og altfor små folikler på tross av kraftig medisinering. Forsøk ble avbrutt pga for dårlige egg. Lege ved CFC konkluderte etter det mislykkede uttaket, at det var rundt 5% sjanse til å lykkes, da med evt crash-IVF (?). Det var ingen tegn som tydet på for tidlig overgangsalder på forhånd.

Såvidt jeg kan se av profilen din, har du en adskillig mer optimistisk historie hva uttak/ befruktning/ deling angår. Jeg håper virkelig du får skikkelig utredning og hjelp. Regner med at du er inne på assistert- sidene. Der er det mye ekspertise :-)

Ønsker deg lykke, lykke til.

Skrevet

Fantastisk! Har selv vært hos Dr. Olga og har nå en sønn på 16 måneder. Har sendt deg en PM :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...