Anonym bruker Skrevet 15. april 2011 #1 Del Skrevet 15. april 2011 eg har søkt både på sykepleie deltid og førskolelærer deltid til høsten. Deltid fordi jeg ikke har råd til å studere fulltid pga økonomiske forpliktelser med hus og barn. jeg har tidligere studert ett år heltid på førskolelærer, og jobber nå i barnehage. Har hatt en deltidsstilling i bolig for psykisk utviklingshemmede før, der det var veldig blandet brukergruppe. Men denne korte tiden i dette bofellesskapet er alt jeg har av erfaring innen dette feltet. For noen år siden "jobbet" jeg som frivillig på et eldresenter, dvs, jeg var innom der en timestid omtrendt hver dag og drakk kaffe og pratet med de gamle, var med de ut i solen osv osv. (har jo ingenting med sykepleie å gjøre, men vet at jeg trives i selskap med eldre) Ellers er det meste av yrkeserfaringen min fra barnehage, og det er jo som kjent et omsorgsyrke. Jeg er snart 30 år, og føler jeg står ved et veivalg, hjertet mitt sier sykepleie-sykepleie!! mens noe av fornuften min sier førskolelærer, fordi jeg da kan beholde min faste stilling i barnehagen og få studiepermisjon de ukene jeg studerer. Samtidig har jeg problemer med hørselen, og støynivået i barnehagen er veldig lite gunstig for min "øre-helse" jeg sliter med smerter i ørene, og til tider tinnitus, og tror det kan bli tøft å stå i dette yrket i mange år (til pensjonist alder) som sykepleier blir jeg jo en "potet" og har et hav av muligheter mtp steder jeg kan jobbe, og type arbeid, samt videreutdanning om jeg føler for endringer i yrkeslivet om noen år. Den samme muligheten føler jeg ikke jeg får som førskolelærer.. vet ikke hvor jeg skal med dette innlegget, men er det noen som har noen tanker å dele med meg rundt dette? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143144837-sykepleier-f%C3%B8rskolel%C3%A6rer-samme-som-p%C3%A5-skravle/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. april 2011 #2 Del Skrevet 15. april 2011 Ja slikt er alltid vanskelig, man står ofte ved ett veiskille i livet. Jeg, personlig ville valgt førskolelærer av mange private grunner, men en grunn som jeg mener er vesentlig når man har barn er arbeidstiden. I bhg jobber du man-fre mellom 7-17. Lykke til med valget! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143144837-sykepleier-f%C3%B8rskolel%C3%A6rer-samme-som-p%C3%A5-skravle/#findComment-143144875 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå